OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Förändringsresan på Bostäder i Borås har precis startat och fartyget har lämnat kajen. Under resans gång behöver vi en erfaren och driven HR-koordinator, som med säker hand kan navigera oss genom både stiltje och storm. Mellan väderomslagen ser vi en social matros som med glädje umgås med övrig besättning under vår gemensamma färd mot förändring. Uppdraget kommer att vara under 1 års tid.
Vi erbjuder
-Ingen dag är den andra lik, säger Jessica Petersson, HR-chef på Bostäder i Borås. Vårt grunduppdrag finns såklart med i alla beslut, men det dyker dagligen upp nya saker och situationer som behöver hanteras och tas hand om. Vi har börjat resan mot en mer modern och kundfokuserad organisation och nu handlar det om att arbeta smartare, hitta rätt resurser, leverera hög kvalitet och göra våra hyresgäster och medarbetare till våra främsta ambassadörer. Vi tittar gärna i backspegeln för att ta lärdom av goda exempel samtidigt som vi blickar framåt mot vår nya färdriktning.
HR-teamet består just nu utav Jessica och vår HR-administratör Jeanette. Tillsammans utgör de Bostäder i Borås HR-avdelning som servar hela organisationen i alla personalrelaterade frågor. Som vår nya HR-koordinator blir du en viktig pusselbit för att vi ska kunna nå våra uppsatta mål. Under resans gång kommer vi att tillsammans fokusera mycket på rekrytering och rekryteringstrategier, employer branding, organisation och ledar- och medarbetarutveckling, samt arbetsmiljö. Naturligtvis hanterar vi många fler fiskar i havet än så, och du kan förvänta dig en omväxlande och händelserik resa.
Vem är du?
Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och har integritet i ditt arbete. Du är professionell och van att identifiera behov och se möjligheter till förbättringar. Som person är du social och serviceinriktad och gillar att ge support till chefer och kollegor. Du har lätt för att skapa förtroende, har god samarbetsförmåga och kan även arbeta självständigt och strukturerat i en miljö där förändringar sker snabbt och tempot är högt. Du har en akademisk utbildning från högskola/universitet och har arbetat med HR-frågor i minst 5 år.
Då vi är en servicefunktion tror vi starkt på relationsskapande och samverkan. I kombination med ett professionellt och affärsmässigt agerande, intresse för kunskap och utveckling, samt ett föredömligt agerande gentemot andra i din omgivning så har du goda förutsättningar att lyckas hos oss.
Eftersom rekrytering kommer att bli en viktig uppgift i ditt arbete vill vi att du har stor erfarenhet av det området, gärna som rekryterare eller konsultchef, då erfarenhet av allt arbete som ligger bakom en rekryteringsprocess kommer att vara avgörande för att du ska lyckas hos oss. Du behöver även ha stor erfarenhet av att självständigt driva hela rekryteringsprocesser, vara kreativ och vågar tänka nytt för att rekrytera bolagets nya talanger.
Din erfarenhet och kompetens
Vi söker dig som har:
- relevant akademisk examen, företrädesvis inom HR, beteendevetenskap, samhällsvetenskap eller motsvarande där organisation och ledarskap ingår
- flera års dokumenterad erfarenhet av brett HR-arbete
- erfarenhet av att driva egna projekt och uppdrag som inneburit utveckling och/eller förändringsarbete
- mycket god förmåga att uttrycka dig i svenska, såväl i tal som skrift.
Om du känner sig lockad att följa med på resan och bli vår nya matros så tveka inte att skicka in en ansökan till oss!
Sista ansökningsdag 25 november. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval och tillsättning av tjänst kan ske innan ansökningstiden har gått ut.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jessica Petersson via mejl jessica.petersson@bostader.boras.se.
Välkommen med din ansökan!