HR Koordinator i Luleå

HR Koordinator i Luleå

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en HR-koordinator till en 12-18 månaders period i Alvik, Luleå.
Som nyckelmedlem i HR-teamet kommer du att ge stöd och hjälpa till med det dagliga arbetet i verksamheten. I denna roll har du kontakt med medarbetare i hela produktionsverksamheten i Luleå och även en bredare internationell Baxter-organisation vid behov. Du kommer också att arbeta med externa organisationer som lokala universitet för att attrahera talanger i samarbete med vårt TA-team.
Arbetsuppgifter:
• Ansvara för alla dagliga processer inom HR-avdelningen inklusive förmånsadministration och loggning av frånvaro.
• Hantering och inlämning av lönematerial till extern löneleverantör.
• Inmatning och underhåll av elektroniska personalregister (Workday) inklusive datauppdateringar och revisioner.
• Övervaka, samla in och tillhandahålla ledningsinformation och rapporter efter behov.
• Fungera som kontaktpunkt för HR-avdelningen som ger grundläggande arbetsrättslig rådgivning till linjechefer och anställda, i linje med företagets policyer och processer inom områden som prestationsförbättring och utveckling.
• Hjälpa till med att skapa och uppdatera policyer.
• Administrativt stöd i utbildnings- och utvecklingsaktiviteter.
• Assistera vid rekryteringsprocesser i samarbete med vårt TA-team.
• Förbereda medarbetarintroduktioner och hjälpa till med hela onboardingprocessen.
• Assistera vid projektarbeten.
• Interagera med medarbetare på alla nivåer i organisationen
• Säkerställa att dataskydd (GDPR) och sekretessstandarder uppfylls i förhållande till all information som behandlas inom teamet.
Kvalifikationer
Du behöver ha tillräcklig HR-erfarenhet för att snabbt förstå rollen och vara kompetent i att utföra HR-uppdraget:
• Kandidatexamen inom relevant område
• 2 års erfarenhet av en HR-roll
• Erfarenhet av att arbeta inom en hektisk HR-avdelning
• Erfarenhet av att arbeta under press & hantera motstridiga prioriteringar
• Erfarenhet av produktionsverksamhet är meriterande
• Flytande engelska och svenska, både muntligt och skriftligt
• Goda kunskaper i Microsoft Office, Word och Excel
• Arbetskunskap om HR-databaser och/eller rapporteringsverktyg som Workday är meriterande.
• Utmärkt lagspelare men kan arbeta på eget initiativ
• Självmotiverad person som kan arbeta mot mål och snäva deadlines
• Entusiastisk och positiv inställning till rollernas krav
•Kundfokuserad
• Förmåga att kommunicera på alla nivåer i verksamheten
• Förmåga att upprätthålla sekretess.
På Baxter kommer du att ha ett flexibelt arbetsliv för att ge dig som anställd den bästa chansen till en sund balans mellan ditt privatliv och arbetsliv.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BAXTER MEDICAL AB KISTA
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 januari 2023
  • Ansök senast: 16 februari 2023

Postadress

Torshamnsgatan 35
KISTA, 16494

Liknande jobb


HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024

HR Business Partner

HR Business Partner

20 december 2024