OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en HR Koordinator med ansvar för löneadministration till Sharp för ett konsultuppdrag. Uppdraget är på heltid med önskat tillträde snarast och förväntas pågå under 6 månader med god chans till förlängning eller anställning hos Sharp. Tjänsten är med placering på Sharps kontor i Alvik. Du kommer att ha viss flexibilitet att kunna jobba på distans.
Om tjänsten
Som HR-Koordinator på Sharp ansvarar du för nordisk löneadministration och personaladministration samtidigt som du driver utvecklingsarbete av Sharps processer. Du har många kontaktytor såväl internt som externt, du är ansvarig för kontakten med Sharps lönebyråer i respektive land samt hjälper chefer inom alla delar av deras nordiska organisation i att hantera administrativa personalärenden och lönefrågor. Du är även kontaktpersonen för deras anställda gällande löpande HR-frågor. Arbetet innefattar även ett tätt samarbete med deras Finansavdelning och kontakter med statliga myndigheter. Du arbetar även med att löpande underhålla och ta ansvar som Superuser i interna/externa system inom HR och lön.
Du blir en del av Sharps glada och engagerade HR-team som tillsammans tar HR till nya nivåer. Som anställd på Sharp blir du en del av en organisation som strävar för ständig utveckling vilket erbjuder dig möjligheter att växa, utmana dig själv och bredda dina kunskaper inom hela HR-området. För Sharp är hälsa och balans i vardagen viktigt och de driver tillsammans en hälsosatsning Sharpen-Up med regelbundna aktiviteter.
Vem är du?
• Noggrann ut i fingerspetsarna
• En person som ser samband och flöden och förstår hur saker kan påverka varandra
• Självgående och trivs med att planera och leda dig själv genom arbetsveckan
• Bra på att samarbeta och skapa relationer i och utanför ditt team
• En Doer som inte är rädd att ta tag i och hantera olika uppgifter och situationer
• Bekväm med att hantera och vara en Superuser i olika system
Vi söker dig som uppfyller följande krav:
• Erfarenhet av att arbeta med löneadministration
• Goda kunskaper i Excel
• Kunskap om arbetsrätt
• Kunskap om kollektivavtal
• En eftergymnasial utbildning inom personal eller ekonomi
• Kanske arbetat nordiskt tidigare eller har kommit i kontakt med nordiska arbetslagar och löneprocesser
• Språkligt så har du mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson