OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en administratör med känsla för koordinering och support och erfarenhet inom HR och lön? Vi hjälper just nu en av våra kunder att hitta sin nästa kollega till HR-teamet där du som HR-koordinator kommer att ha en viktig funktion i samarbetet med lönebyråer och interna funktioner och medarbetare. Tjänsten är perfekt för dig med intresse för både lön och HR-administration och som är redo för att utvecklas i en i en kombinerad roll med möjligheten att på sikt stötta i bredare HR-projekt.
Om tjänsten
Du kommer som HR-koordinator ha en central roll inom HR-avdelningen där ditt främsta ansvar innebär att sköta administrationen och arbetet med underlag och uppdateringar till företagets lönebyråer samt att supportera interna medarbetare i relaterade frågor. Företaget har cirka 300 anställda och är verksamma i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Du kommer förutom lönekoordineringen även att arbeta med HR-administrativa arbetsuppgifter och andra relaterade projekt för avdelningen.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Helhetsansvar för löneadministration mot respektive lönebyrå i Sv, No, Fi, Dk. Kontrollera och godkänna löner
• Ansvar för HR master data internt
• Administration och kommunikation med finansavdelningen gällande löner och redovisning
• Introduktionsadministration
• Översikt kring när provanställningar och visstidsanställningar går ut
• Administration kring pensioner
• Arbete med utveckling och förbättring av HR-rutiner
• Support för anställda gällande löpande HR- och lönefrågor
• Generell HR – administration
• På sikt driva egna HR-relaterade projekt inom den nordiska organisationen
Vem är du?
• Du har relevant vidare utbildning inom HR eller lön
• Minst något års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter och ansvar
• Vana av att arbeta med lönehantering
• Goda kunskaper inom både svenska och engelska, muntligt och skriftligt
• Erfarenhet av att arbeta i personal/HR-system, har du dessutom vana av implementeringsarbete är det meriterande men inget krav
Som person söker vi dig som är positiv och servicesinnad. Du är strukturerad och kommunikativ i ditt arbetssätt och trivs i en central supporterande roll med blandade arbetsuppgifter. Du har en bra överblick och förmågan att växla mellan detalj- och helhetsfokus.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Övrig information
Typ av tjänst: Konsultuppdrag med stor chans till överrekrytering, du börjar som provanställd via oss på Poolia men tjänsten är långsiktig
Start: Omgående, senast mitten av februari
Omfattning: Heltid
Placering: Företaget har sitt kontor i Bromma
Urval och intervjuer sker löpande. Ansökningar tas endast emot via annonsen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson