OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
HR Koordinator med kunskap inom rekrytering till globalt bolag inom retail. Ett uppdrag på ca 3 månader med möjlighet till förlängning - och uppstart start så snart som möjligt.
Är du kommunikativ, självständig och driven med en bakgrund inom HR? Å vår kunds vägnar söker vi just nu en interim HR Koordinator som kan stötta vår kunds verksamhet samt hålla den flytande under en pågående omorganisering.
Ansvarsområden
Som HR-Koordinator hos vår kund så är dina ansvarsområden baserade kring generellt HR-arbete i ett mindre HR-team. Då vår kund är verksamma inom en personalintensiv bransch så är det viktigt att du har kunskaper inom rekrytering, arbetsbeskrivning i samråd med linjechef, annonsering och publicering, ansökningsadministration, referenstagning samt anställningsavtal.
Vidare ansvarsområden kan komma att vara:
• Arbeta operativt med att stötta avdelningschefer och butikschefer i både dagliga och långsiktiga personal-/HR-relaterade frågor
• Samarbeta med vår externa löneleverantör. .
• Uppdatera personalpolicyer.
• Samordna introduktion av nyanställda samt avslut av anställda.
• Samordna och utveckla internship-program.
• Publicera och uppdatera företagets intranät som är centralt för informationsgivning.
• Samordna personalaktiviteter så som after-work, föreläsningar med mera.
Vem är det vi söker?
För att lyckas i denna roll så ser vi att du har en examen som personalvetare eller en annan likvärdig utbildning. Du har några års erfarenhet av HR-området som helhet.
Som tidigare nämnt så söker vi dig som är kommunikativ, självständig, driven och som inte tvivlar när det kommer till att ta sig an en ny utmaning.
Du erbjuds
Vår kund är ett ägarlett bolag med attraktiva lokaler i centrala Stockholm. Organisationen präglas av bra stämning, engagemang och en känsla av samhörighet. Vår kund är just nu i en fas där deras marknadsandel ökar vilket har lett till en spännande tillväxt och en ökad entusiasm inom organisationen.
Tjänsten är ett vikariat på 3 månader med möjlighet till förlängning. Start i september.
Uppdraget tillsätts så snart passande kandidat presenterats för vår kund.
Vid frågor om rollen är du välkommen att kontakta ann-catrine.heidmark@jurek.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52