OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som studerar HR och/eller löneadministration alternativt har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% för ett spännande HR-uppdrag på deltid. Vi söker dig som kan påbörja uppdraget i mitten av augusti och har möjlighet att arbeta cirka 25 h i veckan. Skicka in din ansökan redan idag - urval sker löpande!
OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett att globalt läkemedelsföretag som är ledande i världen inom utvecklingen av läkemedel baserat på ny teknologi inom cell- och molykylärbiologi. Globalt har de cirka 20 000 medarbetare varav 100 av dessa tillhör de svenska kontoret i Solna.
Till vår kunds HR-funktion i Solna söker vi nu förstärkning i form av en HR-koordinator på deltid i syfte att stötta upp med HR- och löneadministration. I rollen som HR-koordinator kommer du framförallt att stötta kontorets HR-chef, HR Business-partner samt den löneansvarige i deras operativa arbete med administration och koordinering.
Vi söker dig som kan börja 15e augusti och som har möjlighet att arbeta cirka 25 h i veckan där du har möjlighet att antingen arbeta några timmar varje dag alternativt till exempel 2-3 hela dagar. Kontoret ligger beläget i Solna men då bolaget tillämpar en hybridmodell tillåts man även arbeta på distans.
Du erbjuds
- Ett meriterande extrajobb där du kommer erhålla gedigna erfarenheter inom HR-administration och lönehantering
- En stor flexibilitet kopplat till både val av arbetsdagar samt plats att arbeta på
- Chansen att få in foten på ett av världens ledande läkemedelsbolag
- En engagerad konsultchef från Academic Work som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Arbeta med HR-administration och koordinering, till exempel kopplat till HR-dokumentation, on- och offboarding, organisationsförändringar och liknande
* Stötta med lönehantering
* Hantera HR-relaterade fakturor och leverantörer
* Agera rekryteringsstöd genom till exempel koordinering av intervjuer, hantering av jobbannonser och så vidare
VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en eftergymnasial utbildning inom relevant område, t ex HR eller löneadministration, på minst 50% och har minst 1,5 år kvar av studierna, alternativt att du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%
- Har mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift
- Har grundläggande kunskaper i löneadministration
- Har goda system- och datorkunskaper
Det är meriterande om du:
- Har goda kunskaper i något av de skandinaviska språken eller finska
- Har tidigare erfarenhet av HR- och eller löneadministration
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller vara självlärd.
För detta uppdrag lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du har en förmåga att ta ägandeskap för flera olika arbetsuppgifter samtidigt och att du på så vis är mån om att ingen uppgift faller mellan stolarna. Du är proaktiv i ditt sätt att arbeta på och har en lösningsorienterad inställning till olika problem som dyker upp. Vidare tror vi att du är kommunikativ och orädd samt* trivs med att *samarbeta med andra kollegor.
Vår rekryteringsprocess
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Du kommer få veta vilket kund annonsen gäller vid en första telefonintervju.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231