HR Koordinator till Deichmann i centrala Köpenhamn!

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta brett med HR frågor och vara med på vår digitala resa? Har du erfarenhet från liknande roll sedan tidigare och vill känna den danska pulsen dagligen? Då kan det här vara jobbet för dig!

Vi söker en driven HR Koordinator till vårt nordiska huvudkontor i centrala Köpenhamn, mitt emot huvudbangården. I Sverige har vi idag 30 butiker, men ser expansionsmöjligheter och behöver en organisation som kan stötta denna utveckling.

Vad söker vi?

I den här spännande rollen som HR Koordinator på Deichmann Sko kommer du ansvara för att hantera löpande HR administration för det svenska bolaget, men också delta i interna projekt på HR avdelningen och arbeta brett med HR frågor tillsammans med vår nya HR Ansvarig för att utveckla funktionen. Ditt övergripande ansvar är att se till att vi har en effektiv administration som stödjer våra processer och arbetssätt. Dina arbetsdagar kommer att innehålla varierande arbetsuppgifter som tex:


• Löpande personaladministration samt hantering av on- och offboarding processen (SAP och Visma- sign)
• Hantering av diverse intyg, betyg, tjänstgöringsintyg och arbetsgivarintyg
• Jobba nära HR Ansvarig och stötta chefer och ledare med operativa frågor
• Administrera rekryteringsverktyget ReachMee
• Arbetsrättsliga administrativa uppgifter
• Arbetsmiljökoordinering och rapportering (IA systemet)
• Förse butikerna med information om interna riktlinjer, uppdateringar, processer, blanketter m.m
• Uppföljningsrutiner och dokumentering kring exempelvis sjukskrivningar, studieledigheter, föräldraledigheter, tidsbegränsade anställningar och företrädesrätter
• Övriga HR projekt och diverse ad hoc uppgifter

Vem är du?

Vi söker dig som ser möjligheter framför begränsningar, är serviceinriktad och noggrann i ditt arbetssätt. Du har en känsla för detaljer och din förmåga att strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter är stor. Du har förmågan att både arbeta självständigt och vara en lagspelare där samarbete är nyckelordet. Du är även engagerad, prestigelös och trivs i en miljö med snabb förändringstakt i ett företag som fortsätter att växa.

Du har relevant utbildning och du har tidigare arbetat i en organisation med breda administrativa HR relaterade frågor med arbetsrätt och kollektivavtal i fokus. Du talar och skriver flytande svenska samt kanske förstår danska. Du har även goda kunskaper i engelska.

Deichmann Sko är inne i en expansiv fas och på en digital resa, där vi gärna ser att du har öga och nyfikenhet för nya tekniska lösningar och möjligheter för att förenkla och effektivisera processer.

Vad erbjuder vi?

Vi är ett härligt gäng av ca 40 svenska och danska kollegor på huvudkontoret samt cirka 240 butiksanställda, fördelade på 30 butiker i Sverige. Du får en arbetsplats i hjärtat av Köpenhamn mitt emot centralstationen i hemtrevliga och ljusa lokaler. Arbetstiden är heltid, 37 timmar per vecka och du kommer rapportera till HR Ansvarig Sverige. Vi erbjuder också:


• Fast anställning (med 3 månaders provanställning)
• Goda utvecklingsmöjligheter
• Lön efter kvalifikationer
• Pensionssystem, flextid, personalmatsal med lunchförmån, personalrabatter och personalförening
• Möjlighet att arbeta hemifrån någon dag per vecka

Intresserad?

Om detta har väckt ditt intresse ber vi dig skicka oss din ansökan så snart som möjligt.

Intervjuer kommer att hållas löpande och vi förväntar en tillsättning snarast möjligt.

Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta HR Ansvarig Sverige; Denise Hallbäck på telefonnummer 0045- 33 34 38 10 eller denise_hallback@deichmann.com.


DEICHMANN-koncernen är marknadsledande i Europa och grundades i Essen 1913 av Heinrich Deichmann. Det är idag en familjedriven verksamhet med tredje generationen vid rodret. Verksamheten har genom åren haft en kontinuerlig tillväxt och är nu representerad i 30 länder med mer än 4.000 butiker över hela världen. Deichmann är en modern verksamhet som med visionen ”Verksamheten ska tjäna människan” lägger stor vikt vid medarbetarnas trivsel, fokus på bra arbetsvillkor för såväl våra medarbetare som samarbetspartners, och inte minst på att ge kunderna trendiga kvalitetsskor till bra priser. Detta uppnås genom direkta globala inköp, teamwork och en människoorienterad verksamhetskultur. Sedan 2003 är Deichmann Sko representerat i Danmark och sedan 2007 även i Sverige. Deichmann Sko fortsätter att expandera i Sverige och Danmark de närmaste åren. Vi kan erbjuda dig ett spännande jobb där du har möjlighet att utvecklas både professionellt och personligen. Läs gärna mer om oss på deichmann.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Ekborg, Butikschef
08 590 306 08
Jessica Wallgren,
08 449 51 96
Arnela Hafizovic, Butikschef Haninge
08 - 777 58 32
Daniela Thissen, Försäljningschef
0767803222

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Deichmann Sko
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2021
  • Ansök senast: 18 december 2021

Besöksadress

Bredholmsgatan 8
None

Postadress

Bredholmsgatan 8
Skärholmen, 12748

Liknande jobb


Pension Specialist

Pension Specialist

27 december 2024

27 december 2024

HR Partner

HR Partner

24 december 2024