HR-koordinator till Opera i Linköping!

HR-koordinator till Opera i Linköping!

Arbetsbeskrivning

Har du en bakgrund inom administration och HR och är på jakt efter nya utmaningar? Då ska du titta hit! Rollen som HR-koordinator på Opera är den perfekta tjänsten för dig som trivs i en administrativ roll med många kontaktytor i ett internationellt företag. Här erbjuds du en roll med varierande arbetsuppgifter inom ekonomi, administration och HR. Du välkomnas till en spännande organisation där du uppmuntras att ta ansvar, ge service och skapa trivsel i ditt arbete, vad väntar du på? Sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Opera är ett internationellt IT-bolag som utvecklar webbläsare, samt andra relaterade tjänster och produkter, som idag används av 360 miljoner människor runt om i världen. Företaget har 65 medarbetare i Sverige som är placerade på de två kontoren i Göteborg och Linköping. Nu söker vi tillsammans med Opera en HR-koordinator med placering på Operas kontor i Linköping.

Som HR-koordinator kommer du att arbeta i en bred roll med fokus på HR- och kontorsadministration. Du kommer arbeta nära företagets HR-chef som är placerad i Göteborg samt samarbeta med ledare och medarbetare på plats i Linköping. I rollen ansvarar du för kontorsadministration såsom fakturahantering, kontakt med leverantörer, resebokningar samt olika beställningar till kontoret. Du kommer även vara delaktig i kontorets HR-arbete där du stöttar ledare med personal- och rekryteringsadministration samt samordnar både interna och externa events. Du jobbar aktivt med företagets arbetsgivarvarumärke där du exempelvis arbetar för att skapa en god kandidatupplevelse samt deltar på mässor och event tillsammans med företagets studentambassadör.

Tjänsten är inledningsvis en visstidsanställning på ca 75 %.

Du erbjuds


* En tjänst på ett spännande internationellt bolag
* En varierande och lärorik roll med många kontaktytor både internt och externt, där du exempelvis arbetar nära företagets HR-chef
* Möjligheten att arbeta brett inom HR och administration med exempelvis rekrytering, employer branding och onboarding av nya medarbetare.
* För rätt kandidat finns även möjlighet att utvecklas inom andra HR områden såsom lön, arbetsmiljö och utvecklandet av befintliga processer.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som HR-koordinator erbjuds du en varierande roll där du exempelvis kommer att:


* Arbeta med fakturahantering
* Arbeta med personal-och rekryteringsadministration
* Agera stöd för ledare i rekryteringsprocessen samt skapa en god kandidatupplevelse
* Vara delaktig i företagets arbete med employer branding, exempelvis ta fram marknadsmaterial samt delta vid studentevent och mässor
* Ansvara för dokumenthantering och arkivering av exempelvis anställningsavtal, fakturor och kvitton
* Vara delaktig i onboarding av nya medarbetare till kontoret
* Samordna olika events, internt och externt
* Resebokningar
* Övrig kontorsadministration


VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som gillar att hålla ordning och skapa trivsel i din omgivning. Du ser vad som behöver göras och gör det, är flexibel och kan anpassa dig och ditt sätt att arbeta på efter de förutsättningar som råder. Du behärskar det engelska språket utan svårigheter i tal och skrift och tycker om att ge service till människor omkring dig. Du har en relevant eftergymnasial utbildning eller erfarenhet av liknande roll. Vidare har du en god datorvana där erfarenhet från HR-/administrationssystem och Googles programvara är meriterande. Stor vikt kommer läggas på personliga egenskaper.

Övrig information


* Start: Omgående eller enligt överenskommelse
* Omfattning: Visstidsanställning på ca 75 %. Uppdraget är inledningsvis på 6 månader med goda möjligheter till överrekrytering.
* Placering: Centrala Linköping
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Operas önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Opera is a leading global internet brand with an engaged and growing base of over 360 million average monthly active users. Building on over 20 years of innovation, starting with our browser products, we are increasingly leveraging our brand as well as our massive and highly active user base in order to expand our offerings and our business. Today, we offer users across Europe, Africa and Asia a range of products and services that include our PC and mobile browsers as well as our AI-powered news reader Opera News and our app-based fintech solutions.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 mars 2021
  • Ansök senast: 13 april 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

20 december 2024

19 december 2024