OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har närmare 17 000 invånare och drygt 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande. Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi är en likabehandlande organisation.
HR-enheten ligger organiserad inom Kommunstyrelseförvaltningen och består i dagsläget av totalt 10 medarbetare varav 3 inom HR. Enheten har bl. a. till uppdrag att driva HR-frågor och utveckla HR-området både operativt och strategiskt samt att ge stöd åt kommunens chefer i HR-frågor. Vi söker nu en HR- koordinator som kan hjälpa oss med allehanda administrativa uppgifter och därigenom avlasta våra två HR-konsulter och vår HR-chef, men även för att kunna hantera mindre projekt och svara på enklare HR-frågor självständigt. Vi tror att detta är en bra öppning för en relativt nyutbildad personalvetare.
Arbetsbeskrivning
Som HR-koordinator kommer du att att arbeta med fakturahantering, utbildnings- rekryterings- och systemadministration samt andra HR relaterade arbetsuppgifter. I arbetet ingår att underhålla HR-enhetens sidor på intranätet, bevaka och besvara e-post som inkommer till HR enhetens gemensamma inkorg, ta fram statistik, vara behjälplig i framtagande av underlag exempelvis vid löneöversyn samt hantera andra förekommande administrativa uppgifter.
Kvalifikationer
Du ska ha personalvetarexamen eller motsvarande utbildning med beteendevetenskap, arbetsrätt och ekonomi. Detta kan vara en av dina första anställningar inom HR men vi ser gärna att du har erfarenhet av att tidigare ha arbetat med HR i någon form. Som person är du intresserad, engagerad och nyfiken. Du är en van IT-användare som har lätt att ta till dig kunskap om olika stödverktyg i HR-arbetet och i nästa skede har lika lätt att föra dina kunskaper vidare till användare i verksamheten. Du bör också vara en god skribent eftersom du kan komma att fungera som sekreterare och protokollförare i olika sammanhang. Viktiga personliga förmågor är att vara serviceinriktad, strukturerad och uthållig. Du behöver känna dig trygg i muntlig och skriftlig kommunikation och du har en god förmåga att samverka med andra.
Anställningsvillkor
• Anställningsform: Vikariat t.o.m 2021-11-30 med möjlighet till förlängning
• Tjänstgöringsgrad: Heltid
• Tillträde: Enligt överenskommelse
• Sista ansökningsdatum: 2020-10-04
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef
Micael Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund