HR-koordinator till spännande företag mitt i Stockholm

HR-koordinator till spännande företag mitt i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vi söker en förändringsbenägen och driven HR-koordinator för ett konsultuppdrag på 5-6 månader. Vår kund genomför en större organisationsförändring vilket innebär att de tillfälligt behöver stärka upp sin HR-organisation med en administrativ stjärna.

Arbetsuppgifter

Som HR-koordinator kommer du att samordna och driva många parallella processer som rör organisationsförändringen. Det kan tex vara att samla och sammanställa personaldata, stötta vid fackliga samråd och protokollföra möten, upprätta övergångsavtal och skapa nya organisationsscheman.

Du kommer att vara länken mellan HR, lön och ekonomi gällande information och administration. I rollen ska du stötta med daglig HR-administration för att underlätta arbetsbördan för övriga HR avdelningen.

Som HR-koordinator rapporterar du till HR-chefen och arbetar tillsammans med en HR Business Parter. I HR-organisationen ingår även två lönespecialister.

Kvalifikationer & Personliga egenskaper

Du bör ha några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och en bred förståelse för HR-processen. Det är meriterande om du har arbetat med en större organisationsförändring, ett uppköp eller en sammanslagning av bolag.

Du är digital och kan snabbt sätta dig in i olika affärssystem. För att trivas i rollen måste du vara strukturerad och van att hålla många projekt igång parallellt. Du gillar förändring och högt tempo.

Det är vidare viktigt att vara pedagogisk och på ett enkelt sätt kunna förklara och besvara svåra frågor inom HR-området. Du har pondus och vågar ifrågasätta. Ett krav är vidare att du är en kommunikativ ”doer” och det är viktigt att du självständigt kan leverera resultat och hålla deadlines. Att samarbeta bra på alla nivåer är viktigt för dig.

Mer om tjänsten

- Tillsättning: 1 november
- Omfattning: heltid
- Placering: Mitt i centrala Stockholm
- Uppdragstyp: tjänsten är ett konsultuppdrag som sträcker sig under 5-6 månader.


Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se.



Varför jobba på Andara Professionals?

Våra kunder brukar beskriva Andara Professionals som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Professionals arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Professionals är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara Professionals är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Professionals
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 september 2022
  • Ansök senast: 28 oktober 2022

Liknande jobb


Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

19 december 2024

Junior HR-konsult

Junior HR-konsult

18 december 2024

18 december 2024

Vikarierande HR-konsult

Vikarierande HR-konsult

18 december 2024