OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bostadsbolaget har cirka 25 000 hyresrätter fördelade över Göteborgs alla stadsdelar. Det gör oss till en av Göteborgs största hyresvärdar och en viktig del av samhälls- och stadsutvecklingen.
Vi är cirka 400 personer som jobbar på Bostadsbolaget. De flesta arbetar ute i våra bostadsområden närmast våra hyresgäster, medan andra jobbar centralt i någon av våra stödfunktioner. Hos oss finns fler än 20 olika yrken representerade, men oavsett yrkesroll arbetar vi alla mot samma mål - att skapa goda och trygga boendemiljöer tillsammans med runt 50 000 hyresgäster och våra andra samarbetspartners.
Vår verksamhet präglas av hållbarhet, socialt ansvarstagande och ett stort kundfokus. Vi arbetar aktivt med våra värderingar och vill att våra medarbetare ska tycka det är roligt att gå till jobbet. Bostadsbolaget ingår i Framtidenkoncernen som är en del av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för en hållbar stad, öppen för världen.
ARBETSUPPGIFTER
Tycker du det är givande och kul att möta nya människor och vill arbeta i en dynamisk miljö? Vill du vara med och göra skillnad för Göteborg genom att rekrytera de allra bästa medarbetarna till våra bostadsområden? Då kan detta vara din nästa tjänst!
Vi söker nu en HR-koordinator/rekryterare till en spännande roll på Bostadsbolaget där du blir en del av samhällsutvecklingen. Rollen består av två delar, rekrytering och HR-administration och din arbetstid är ungefär jämnt fördelad däremellan.
Du har huvudansvar för rekryteringen till alla våra roller inom fastighetsskötsel, vår kärnverksamhet. Du hanterar rekryteringsprocessen genom alla steg och fungerar som stöd till rekryterande chefer. Du kommer att vara ansiktet utåt i mötet med våra kandidater och en nyckelspelare i arbetet med att stärka vårt arbetsgivarvarumärke.
Du har även ansvar för att koordinera våra större jobbsatsningar, bland annat mottagande av ferieungdomar, rekrytering av sommarvikarier och säsongsarbetare samt vår jobbsatsning för unga vuxna i utsatta områden.
De administrativa delarna i jobbet handlar bland annat om hantering av anställningsavtal, systemadministration av HR-verktyg, uppdatering av information på intranätet, uthyrning av personalstugor, bokningar/beställningar samt andra förekommande administrativa arbetsuppgifter.
Det är till stor del en självständig roll med mycket kontakter både internt och externt. Du bidrar till HR-avdelningens gemensamma utveckling då vi är ett litet team på fyra personer med ett nära och prestigelöst samarbete. Du har din arbetsplats på Bostadsbolagets kontor i centrala Göteborg.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom HR-området eller annan likvärdig högskoleutbildning. Vi tror att du är i början av din karriär men det är bra om du har något eller några års erfarenhet av rekrytering. Erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering är meriterande. Det är en fördel om du har erfarenhet av systemadministration och har god digital kompetens.
För att lyckas i rollen behöver du vara social och serviceinriktad med ett professionellt förhållningssätt och du anstränger dig alltid för att lösa även utmanande uppgifter på bästa sätt. Du kan arbeta självständigt och strukturerat och trivs med administrativa arbetsuppgifter.
Som person är du driven och motiverad med ett starkt engagemang för ditt arbete och har förmåga att fatta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. Du utgår från allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet med andra. Bostadsbolagets värdeord; glädje, tillsammans och utmana, känns naturliga för dig att omsätta i handling genom ditt arbete.
Du kommunicerar obehindrat på svenska i både tal och skrift.
ÖVRIGT
Vi tar endast emot ansökningar via vår webb och rekryteringsportal. Du ansöker via länken i annonsen. Vi ser gärna att du kommer in med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande kommer att göra urval och kalla till intervjuer.
Bostadsbolaget erbjuder en arbetsmiljö som präglas av delaktighet, öppenhet och inflytande över den egna arbetssituationen. Vi ska ge våra medarbetare goda förutsättningar till ett hållbart arbetsliv genom att arbeta hälsofrämjande och skapa en god balans mellan arbete och fritid. För oss är det viktigt att du som medarbetare trivs, utvecklas och känner dig engagerad över de resultat som vi uppnår tillsammans. Välkommen till ett personligt företag där du har möjlighet att påverka, utveckla och utvecklas.
Framtidenkoncernen arbetar för att erbjuda ett hållbart arbetsliv och vara en inkluderande arbetsplats där människors olikheter tas tillvara, där medarbetare ska känna en hög grad av tillhörighet och där alla kan vara sig själva.
Som ett steg i att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen gör vi en bakgrundskontroll på slutkandidat.