OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HR- & Löneadministratör
Vi på Rexel söker en HR- & Löneadministratör som vill vara med och supporta våra chefer och medarbetare med bästa servicen inom HR & Lön. Vi söker dig som letar efter en administrativ och social tjänst där du erbjuds en varierande vardag med både gemensamt och eget ansvar. Du kommer att arbeta med löneadministration, ca 150 tjänstemannalöner samt generell HR-administration med ansvar för utvalda områden och projekt. Rollen är placerad på vårt nyrenoverade kontor i Älvsjö, Stockholm, 5 minuter från Pendeltåget.
Vad du gör: Som HR- & Löneadministratör kommer du att arbeta i en varierande roll med fokus både på HR och Lön. Du kommer att få ett eget ansvarsområde och jobba mot de olika stabsfunktionerna samt Region Stockholm. Du arbetar tillsammans med två kollegor med vår löneadministration, totalt handhar vi 750 tjänstemanna- och arbetarlöner. Vi innehar två olika kollektivavtal och vi arbetar brett med stora delar av processen, från avtalsskrivning, lönehantering, intyg, pensionsfrågor, lönerevision till offboarding.
Inom HR-administration finns idag arbete med allmän HR-administration som att hjälpa HR-kolleger och chefer med underlag i olika former. Här ingår också ansvar för onboarding i form av utveckling av IT-verktyg, introduktion av nyanställda, hantering av företagshälsovård, support kring rekryteringssystem och annonsering.
Du kommer att tillhöra en av våra viktigaste supportfunktioner inom Rexel och arbeta i ett team med kunniga och självgående kolleger. Du kommer rapportera till vår HR-Shared Service Center chef som är en del i vår HR-avdelning som består av HR-specialister och generalister samt internkommunikation. Vi vet att det är viktigt med en fin introduktion och det kommer du att få, dina två kollegor är grymma på sitt jobb och kommer att lära dig allt dom kan. Du kommer till ett trevligt team där sammanhållningen är god och man har kul ihop. Här hjälps vi åt, gillar att vara tillsammans och är professionella i vårt kundbemötande.
Hur du gör det: Du tycker om att ge service och förstår dina interna och externa kunders behov. Du tycker om att arbeta i grupp och ta hjälp av dina kolleger och samtidigt ha egna ansvarsområden att driva. Vi tror att du är prestigelös, spelar på din kollegas bästa fot och gärna tar eget ansvar.
Vad du kan: Vi tror att du jobbat med lön i något år. Det är mycket meriterande om du jobbat i lönesystemet Agda och har god vana vid administrativa uppgifter. Vi ser att kompentenser som att använda data för fakta och analys som underlag för utveckling och beslut är viktiga. Du kan leda dig själv och ser att affärsmässighet i ditt arbete är viktigt för vårt företags utveckling på sikt. Du känner dig bekväm med att arbete i olika IT-verktyg och har intresse av att lära dig nya.
Vi kan erbjuda dig: Ett brett arbete inom HR och Lön med möjlighet till att ta eget ansvar och driva projekt i en engagerad HR-grupp som arbetar framåtriktat med utvecklings fokus. Du kommer till ett bolag med fin och öppen kultur och en fin arbetsmiljö i hjärtat av Älvsjö.
När du gör det: Tjänsten är heltid och tillsvidare och vi ses på kontoret i Älvsjö 2-3 dagar per vecka. Vi erbjuder 6 månaders provanställning och har 40 timmars arbetsvecka samt sommartid från mitten av juni - mitten av aug. Vi har friskvårds bidrag, personalrabatter och tjänstepension.
Vi samarbetar med Wepartner och Barbara Lidholt i denna rekrytering. Varmt välkommen med din ansökan och CV. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt! Har du frågor gällande tjänsten så tveka inte att kontakta barbara.lidholt@wepartner.se eller 0765259047.
Välkommen med din ansökan!