HR- & löneadministratör

HR- & löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Om oss
Mora, i mitten av Sverige, har hela tiden varit en navet i vår verksamhet. Det var här vi grundades 1929 och det är här vårt huvudkontor ligger. Men idag jobbar vi över hela världen och har filialer i både Nederländerna och Storbritannien. Under vår snart 100-åriga historia har vi ägts av stora multinationella företag. Men vi har hela tiden haft vår särställning och kunnat bevara och utveckla vår egen kultur. Vi-känslan är stark och de flesta som börjar arbeta här stannar länge. Det ger en djupt rotad kultur som präglas av prestigelöshet och öppenhet för nya idéer och tankar.

Det finns mycket som förenar oss som jobbar på Wibe idag. Företaget har ett tydligt arv av uppfinningsrikedom, ingenjörskonst och kvalitetsmedvetenhet. Men längs med vägen har ansvarstagandet och glädjen över att kunna hjälpa kunderna blivit en minst lika viktig del av vårt DNA. Att arbeta på Wibe innebär därför att vara lika engagerad i produkterna som i människorna. För ytterligare information om Wibe Group, gå in på <a href="url">https://wibe-group.com/se</a> /

Wibe group söker en ny kollega inom HR och Löneadministration, vill du vara med och utvecklas tillsammans med oss i en snabbväxande internationell miljö är det rollen för dig!


Dina arbetsuppgifter
Som HR & Löneadministratör ansvarar du för den globala löneadministrationen. Du kommer att säkerställa att löner betalas korrekt och i tid, detta genom att tillhandahålla underlag för löneutbetalning till våra externa löneleverantörer i rätt tid och med korrekt information. Du har många kontaktytor såväl internt som externt, du är ansvarig för kontakten med Wibe Groups löneleverantörer i respektive land och är även vara en viktig resurs internt för både medarbetare och chefer när det gäller lönefrågor, närvaro- och frånvaroregistreringar, försäkringar och reseräkningar. Arbetet innefattar ett nära samarbete med Finansavdelningen.

Dessutom får du möjlighet att driva processer och digitalisering inom området för att effektivisera och förbättra våra system och rutiner. Som en del av vårt HR-team kommer du också att stödja kollegor med administrativa uppgifter där du får möjlighet att påverka och utveckla både vår organisation och våra processer inom lön och HR administration.

Din profil
Du som söker har minst något års erfarenhet från lön sedan tidigare och har gärna eftergymnasial utbildning inom området. Har du verkat i internationell miljö sedan tidigare är det meriterande. Vi ser gärna att du har ett intresse av förbättringar utifrån ett systemperspektiv.

Vi söker en proaktiv, engagerad och framåtdriven person som tar sig an utmaningar på ett lösningsorienterat sätt. Du är öppen och flexibel men trivs också med att jobba strukturerat med processer och utveckling inom området. Du är service-minded, trivs i en supporterande funktion och är proaktiv och stöttande vid lönefrågor.

Ansökan
Vi samarbetar med Clockwork Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Erica Sundin. Välkommen med din ansökan via www.clockworkpersonal.se/lediga-jobb senast den 2 juni 2024.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Mora AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 maj 2024
  • Ansök senast: 2 juni 2024

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024