HR-/löneadministratör med start omgående

HR-/löneadministratör med start omgående

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Vår kund i Trollhättan söker en HR-/löneadministratör för anställning omgående på uppdrag om 12-18 månader. Som HR-/löneadministratör kommer du att ingå i en avdelning bestående av fyra medarbetare som har i uppgift att stötta chefer och medarbetare i alla frågor rörande tid, lön, lagar och avtal.
På avdelningen är alla 4 medarbetare experter inom olika områden och området denna tjänst gäller rör tidsredovisningssystem och uppgifter som är kopplade till det. Som en del av en global koncern kommer du ha kontakt med kollegor runt om i världen.

I det dagliga arbetet kommer du bland annat att:
• Vara expert på arbetsplatsens tidsredovisningssystem och uppgifter kopplade till det.
• Personaladministration i det lokala HR-systemet (SAP)
• Personaladministration i det globala HR-systemet (Success Factors)
• Ha kontakt med företagets medarbetare och chefer i alla frågor rörande personaladministration, från det att en medarbetare anställs till dess att han/hon avslutar sin anställning. I detta ingår t.ex. löneförändringar, schemabyten och avdelningsbyten.
• Regelbunden extern kontakt med samarbetspartner CGI som vi out sourcing kör löner varje månad.
• Vid behov arbetar du tätt med IT inom företaget, kring förbättring och nyutveckling.


Vad vi erbjuder
Du kommer vara en viktig kugge inom HR och ingå i ett härligt gäng med ett gemensamt mål att alltid bemöta våra kunder med respekt och expertis!
I jobbet finns stora möjligheter att utveckla rutiner på ”ditt sätt” så länge lagar och avtal följs. Kunden uppskattar egna initiativ och förbättringsförslag!


Personliga egenskaper
Nödvändiga kompetenser är:
• Du är en ansvarstagande person med ett genuint servicetänk där kunden alltid står i fokus.
• Du är van att jobba mot och möta deadlines vilket är en fördel då det är dags för månadens lönekörning.
• Du är strukturerad och kan hålla på med flera ärenden parallellt.
• Du har en hög social kompetens, då du har mycket kontakt både intern och externt.

Krav för tjänsten är:
• Du har tidigare erfarenhet från liknande administrativa arbetsuppgifter, kopplat till lön och övrig HR-administration.
• Du har tidigare erfarenhet av SAP, Success Factors och tidsredovisningssystem.
• Du är obehindrad i både tal och skrift i svenska och engelska.

Meriterande för tjänsten är:
• Du har tidigare arbetat med Teknikavtalet.


Tillträde och ansökan
Tillträde omgående.

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sway Sourcing
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 augusti 2022
  • Ansök senast: 31 augusti 2022

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

24 december 2024

HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024