OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt uppdrag:
Vår kund, en dynamisk organisation inom bioteknik, söker en kvalificerad HR & Lönekoordinator för att stödja sin HR-funktion. Rollen innebär att säkerställa korrekt lönehantering och arbeta inom en mångfacetterad HR-miljö för att skapa en smidig personaladministration.
Tjänsten är på ca 50 % och det finns stor flexibilitet för remote-arbete. Startdatum för rollen är så snart som möjligt och kontoret är placerat i Sundbyberg med goda kommunikationsmöjligheter.
Då detta är ett längre konsultuppdrag innebär det att du anställs hos oss på Avanzera och din arbetsplats är hos vår kund.
Är du nyfiken på vad våra konsulter säger om hur det är att arbeta hos oss? Gå gärna in och läs vad våra medarbetare har givit oss för omdöme på: https://www.reco.se/avanzera-ab
Arbetsuppgifter:
I denna roll kommer du främst att arbeta med att:
• Vara kontaktperson till outsourcad lönepart
• Ansvarar för en korrekt löneadministration, inklusive semester, sjukfrånvaro, övertid, kostnadsrapportering och pension, samtidigt som du säkerställer att alla tidsfrister möts.
• Hantera HR-system och administrerar processer för nyanställningar och avslutande av anställningar.
• Rekryteringsadministration
• Att vara förstahandskontakt för nya medarbetare och säkerställa rätt dokumentation genom introduktionsprocessen.
• Säkerställa datakvalitet i HR-system.
• Besvara HR-relaterade frågor
Din bakgrund:
För att trivas i denna roll tror vi att du behöver:
• En relevant utbildning och minst tre års erfarenhet inom HR- och löneadministration eller liknande områden.
• Beprövad erfarenhet av att självständigt driva projekt och processer.
• God kännedom om svenska arbetsrättsliga lagar och föreskrifter.
• Flytande kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift.
• Erfarenhet av fackliga förhandlingar är meriterande.
• Förmåga att hantera känslig information med hög diskretion.
• Erfarenhet av att arbeta i Flex HRM (ej ett krav)
Som person har du ett proaktivt och lösningsorienterat tankesätt, är flexibel med förmåga att trivas i en snabbt föränderlig och dynamisk miljö där du effektivt kan växla mellan olika arbetsuppgifter. Du är noggrann, strukturerad, och ansvarstagande med en hög servicekänsla.
Självklart är du prestigelös och samarbetar och har lätt för att bygga goda relationer, såväl internt som externt.
Om du har erfarenhet inom HR och löneadministration och är en organiserad, kommunikativ individ med en passion för att stödja medarbetare i deras arbetsliv, är detta en fantastisk möjlighet för dig att bidra till vår kunds fortsatta tillväxt och framgång. Låter detta som något för dig?
Om oss:
Avanzera grundades 1998. Hos oss får du en personlig konsultchef som är med dig genom hela resan från intervju till uppföljning av uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och att vårt samarbete ska bli bra och långsiktigt.
Något som är viktigt för dig som ser dig omkring efter ett nytt jobb är att vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag genom Kompetensföretagen vilket innebär att vi har kollektivavtal och försäkringar vilket är en trygghet för dig bland annat genom att du har tjänstepension. En annan trygghet är att vi varit verksamma i mer än 20 år i branschen vilket borgar för att vi arbetar med långsiktiga relationer med både kunder och våra anställda. Vi är det enda bemanningsföretaget som uppmanar alla kunder och anställda att lämna omdömen om oss genom Reco. Här kan du läsa omdömen från våra anställda och våra kunder https://www.reco.se/avanzera-ab. Hoppas att du snart är en av dem som ger oss ett omdöme.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg
Malin Klingberg