OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning Ditt huvudansvar i din nya roll som GSK Pharmas personalchef är dels att svara för information och konsulthjälp från personalavdelningens sida på en strategisk nivå och dels att svara för stöd i frontlinjen för våra försäljnings- och marknadsföringsfunktioner. Du ska dessutom svara för viktiga personalprocesser som ersättningar och förmåner, kulturprojekt, ändringsförvaltning, löne- och bonusöversyner med mera. Den idealiska kandidaten utmärker sig genom sin förmåga att arbeta i en miljö med hög arbetstakt och snabba förändringar, där personalfunktionen är av mycket stor betydelse för företaget. Bakgrund/erfarenheter Du har hög utbildning inom personalområdet, eller ett motsvarande område, och 6-10 års erfarenhet av praktiskt personalarbete, med tonvikten på ersättningar, förmåner och löne- och bonusöversyner. Kandidaten måste vara beredd att bredda sitt arbetsområde till andra personalområden och ha förmåga att avancera till direktörsnivån med tiden. Den sökande ska skriva och tala engelska på mycket hög nivå. Viktigaste ansvarsområden . Tillhandahålla konsulthjälp inom personalområdet och administrera livscykeln för de anställda efter provanställningsperioden. . Genomföra personalprogram och personalpolicy . Svara för information från personalfunktionen till ledargrupper som arbetar med försäljning och marknadsföring och underlätta genomgripande förändringar för utveckling av våra anställda . Delta i den högsta ledningens möten om försäljning och marknadsföring . Hjälpa linjechefer att utveckla sin förmåga till personrelationer och sina utbildnings- och utvecklingsfärdigheter i enlighet med GSK:s uppgifter, visioner och värderingar och främja positiva medarbetarrelationer . Bygga upp verksamma relationer inom och utom GSK . Leda och underlätta förändringar . Mäta och analysera nyckeltal . Leda medarbetartillfredsställelseundersökningar . Hålla interna värderingar och kulturer vid liv . Utveckla utbildningsprogram för ledningen . Utveckla och genomföra nya personalinitiativ inom företaget Viktiga färdigheter Du har en strategisk och operativ inriktning och kan arbeta självständigt inom en global organisation med hög takt och många delar. Du har färdigheter inom projektledningsområdet och är mycket duktig på att påverka andra - också på direktörsnivån. Din förmåga till personkontakter och kommunikation är strålande och du kan bygga upp och vidmakthålla fungerande relationer på alla nivåer. Framstående analytisk förmåga, kundorinetering och färdigheter vad gäller grupparbete och samarbete krävs. Dessutom är utmärkt kunnande vad gäller datoranvändning med Microsoft Office (i synnerhet Excel) ytterst önskvärda egenskaper.