HR Manager

Arbetsbeskrivning

Är du en handlingskraftig och operativ HR Manager med en briljant förmåga att tänka strategiskt? Vill du jobba i en dynamisk och omväxlande miljö där du kommer att få kavla upp ärmarna och stötta våra unga medarbetare? Gillar du att arbeta aktivt och nära på plats vid verksamheten för att snabbt kunna finnas till hands i frågor som kräver din expertis. I sådana fall ser vi varmt fram emot att ta del av din ansökan som ny HR Manager hos Teleperformance Nordic AB.

Som ett av världens ledande företag inom kundservice kommer du in i en omväxlande och resultatinriktad verksamhet som utnämnts till en av världens bästa arbetsplatser! Vi erbjuder en energifylld och härlig miljö som präglas av starkt affärsdriv men där det också är viktigt att må bra och ha roligt!

Rollen och dina arbetsuppgifter

Rollen som HR Manager utgår ifrån vårt kontor i Masthugget i Göteborg där närmare 600 medarbetare arbetar. Du kommer att leda HR-teamet som består av två hr-konsulter och en rekryterare. Tillsammans kommer ni att sätta processer på plats och även vara med och utveckla nya där det behövs. I Norden har vi ett stort HR-nätverk och du kommer även att samarbeta med vår HR Manager i Stockholm.



Vi jobbar i en föränderlig miljö både vad gäller uppdrag och personal. Som HR Manager behöver man ha ett intresse för och förstå affären samtidigt som man tryggt navigerar ute i verksamheten för att hjälpa till att lösa problem och situationer.



Exempel på arbetsuppgifter

Stötta chefer och anställda i lokala HR-processer, som tex rehabilitering och onboarding.
Stötta linjen med övergripande HR-strategi vad gäller rekrytering, utveckling, ledarskap m.m.
Säkerställa HR-efterlevnad.
Utveckla och följa upp vår policy, plan och aktiviteter för medarbetarengagemang samt värna medarbetarrelationer.
Vara en drivande kraft i vårt åtagande att vara en Great Place to Work.
Upprätthålla ramverk och företagspolicys anpassade till arbetsmiljölagstiftningen i Sverige.
Samarbeta med våra nearshore och offshore HR-team för att säkerställa att alla processer och administration är i linje med globala standarder och lokala krav.
Leda det lokala HR-teamet med en eller flera direktrapporter.
Arbeta nära våra lokala fackliga företrädare för att samarbeta och förhandla i enlighet med vårt fackliga kollektivavtal ”Call/Contact center och marknadsundersökningsföretag”.


Mer om Teleperformance

Teleperformance Nordic AB är ett av världens största Contact Center med så många som 380 000 anställda runt om i världen och huvudkontor i Paris. Med över fyrtio års erfarenhet av kundservice erbjuder vi snabba, säkra och enkla digitala lösningar så att våra kunder kan fokusera på sin kärnverksamhet. Vi verkar i många olika branscher med allt från kundservice, Backoffice, finanslösningar och teknisk support.

Vår verksamhet består av en mångfald av medarbetare som kommer från olika delar av världen och vi ser att det bidrar positivt till arbetsplatserna. Vi har fått utmärkelsen Great Place to Work tack vare att vi jobbar hårt för att vara ett attraktivt arbetsgivarvarumärke, vi vill ha riktigt nöjda både medarbetare och kunder och det bidrar till att vi får en högre lönsamhet.

Din profil

Vi söker dig som vill se resultat och har förmåga att förstå affären samtidigt som du är trygg i din profession. Du trivs i en föränderlig miljö där det är högt tempo på dagarna. Vi söker dig som har skinn på näsan, är orädd för nya utmaningar och ser möjligheter i att bygga upp HR-teamet och administrationen kring den samt påbörja en omfattande digitaliseringsresa. För att lyckas i rollen har man förmåga att lösa problem och dilemman samt analysera och förstå både verksamheten och människorna i den.

Vi ser gärna att du vill bygga goda relationer med kollegorna på kundservice och att du ser dig som en självklar deltagare på våra gemensamma aktiviteter på kontoret.

Din bakgrund

Vi ser gärna att du har PA-utbildning eller motsvarande eftergymnasial utbildning inom HR eller företagsledning tillsammans med relevant arbetslivserfarenhet. Det är ett plus om du har akademisk utbildning i grunden. Du har minst 3 års erfarenhet som operativ HR-chef och har en mycket god erfarenhet inom arbetsrätt för att hantera turordningslistor, omplacering och liknande. Vidare har du jobbat med HR administrativa processer, policys och kan jobba med flera pågående processer parallellt. Du har god erfarenhet av fackliga relationer och förhandlingar och har gärna erfarenhet av kollektivsidan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 december 2021
  • Ansök senast: 17 januari 2022

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Skansens restauranger

Skansens restauranger

13 maj 2024

24 april 2024

Personal chef Bella Roma

Personal chef Bella Roma

8 maj 2024

3 maj 2024