OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Därför är du viktig
Är du en målfokuserad ”people person”? Har du ett affärsmässigt sinne och är vass på HR? Då kanske vi är en match! Vi på Orkla House Care söker nu en HR Manager som vill fortsätta utvecklas tillsammans med oss och vårt HR-team som även finns i England och Norge. I loopen framåt ligger fokus på förändringsledning, utbildning samt processutveckling – här blir du som HR Manager en viktig nyckelspelare för bolagets framtid!
Det här är Orkla House Care
Du vet den där känslan av lycka som kommer när du har avslutat ett målningsprojekt? På Orkla House Care arbetar vi varje dag med att hjälpa våra kunder att uppnå den känslan, genom att erbjuda dem de bästa verktygen för deras arbete.
Vi är en ledande leverantör av penslar, rullar och andra måleriverktyg. Dessutom levereras relevanta förbrukningsartiklar som maskering och slipmedel samt städutrustning. Som företag vill vi göra det enklare för våra kunder och konsumenter att lyckas med sina utmaningar inom vår kategori, genom våra varumärken: Anza, Jordan, Harris, Hamilton, Spekter och S.A.M.
Orkla House Care ägs till 100 procent av Orkla ASA och är ett av affärsområdena inom Orkla Consumer and Financial Investments. Verksamheten har cirka 850 anställda och omsätter runt 1,5 miljarder norska kronor. Huvuddelen av produkterna är egenproducerade och distribueras via Bankeryd i Sverige och via Bromsgrove i Storbritannien. På siten i Bankeryd, som också är vårt logistikcentrum, finns förutom fabriksorganisationen också representanter för finans, HR, försäljning, strategiskt inköp, utveckling, kundservice och marknad.
Med en stolt historia, fokus på innovation och i nära samarbete med våra kunder fortsätter vi vår satsning för framtiden. Läs mer om oss på www.orklahousecare.com, och lyssna på Addpeoples rekryteringspodd där vi berättar mer om bolaget och rollen: https://open.spotify.com/episode/5N1su7m9dRitO3xWkhcPcY
Vår kultur
På Orkla House Care är vi stolta över vårt företag och produkterna vi tillverkar. Vi lyckas genom vårt engagemang, vår kompetens och genom att ha hjärtat med oss i allt vi gör. Känslan på Orkla House Care är familjär, där vi alla är måna om varandra och gärna tar oss tid för socialt umgänge när tillfälle ges! Det finns en gedigen kunskap i vårt företag och med vår naturliga framåtanda kommer vi satsa på ytterligare kompetensutveckling framåt.
Fokus i din roll
Tjänsten som HR-Manager hos oss innebär att du blir ytterst ansvarig för det operativa och strategiska HR-arbetet som syftar till att attrahera, rekrytera, utveckla och behålla medarbetare i organisationen.
Du arbetar med hela paletten inom HR och stöttar företagsledning och chefer i alla förekommande HR-relaterade frågor såsom; rekrytering, arbetsrätt, introduktion av nya medarbetare, rehabilitering, fackliga förhandlingar och arbetsmiljöfrågor. Parallellt med detta driver du strategiskt HR-arbete där förändringsledning, processutveckling, kultur- och värderingsfrågor samt utbildning just nu står högt på agendan.
Du har löpande kontakt med våra HR-kollegor i andra nordiska länder samt England, och till din hjälp har du en HR-resurs som finns på distans från Norge.
Om vi får önska har du:
Högskoleutbildning eller motsvarande kompetens inom HR.
Flerårig erfarenhet av professionellt HR-arbete, gärna från en generalistroll.
God kunskap inom arbetsrätt och förändringsledning.
Har du erfarenhet av internationell miljö ser vi detta som meriterande.
Goda kunskaper i MS Office och HR-system.
Svenska och engelska i tal och skrift.
Är det rätt plats för dig?
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Vi letar efter dig med en stor portion energi och engagemang som inspirerar, coachar och motiverar din omgivning.
Ditt arbetssätt genomsyras av nyfikenhet och prestigelöshet för att nå dina mål, samtidigt som du är lyhörd, har stor integritet och gillar struktur.
Din goda kommunikativa och samarbetsvilliga förmåga gör att du skapar förtroende och bygger starka relationer på alla nivåer, både internt och externt. Vidare är du trygg i din HR-kompetens och vågar därför utmana och utveckla organisationen vidare utifrån din breda erfarenhet och dina kunskaper.
Bra att veta
Du ingår i den lokala ledningsgruppen och rapporterar till HR Director Helene Grimstad i Norge.
Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid.
Placering i Bankeryd.
Vi tillämpar stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering.
Visa ditt intresse för tjänsten senast 12 februari, men vänta inte med din ansökan, vi tillämpar löpande urval.
Har du frågor om tjänsten, kontakta Elina Terne, 073-039 70 04, eller Christina Cajtoft, 070-302 15 23.