OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av möjligheten att ha ett eget stort ansvar att driva projekt och påverka inriktningen på beslut som tas? Vill du arbeta självständigt men samtidigt ha erfarna kollegor att bolla med? Då har du hittat rätt! För oss på Ålö är medarbetarupplevelsen i centrum, vi jobbar hårt för att skapa en miljö där alla ska trivas och utvecklas. Vi är stolta över att ha blivit utnämnda som ett Karriärföretag 2023. Vi ser utnämningen som ett kvitto på att vårt stora engagemang för att vara en attraktiv arbetsgivare!
Arbetsuppgifter
Som HR manager rapporterar du till Head of HR, Ålö AB men du ingår även i Brännland fabrikens ledningsgrupp. Du arbetar nära fabrikens platschef och produktionschef inom hela HR-området med såväl lokala operativa som strategiska frågor. Du ansvarar för att självständigt driva och utveckla personalfrågorna i fabriken. I rollen agerar du bollplank och stödjer fabrikens chefer i löpande personalfrågor såsom förhandling, rekrytering, rehabilitering, teamutveckling och systematiskt arbetsmiljöarbete.
Du kommer även ingå som en del av HR-teamet på Ålö där ni ansvarar för HR-processerna i bolaget. Tillsammans med HR-teamet bidrar du aktivt till företagets utveckling och förbättringsarbete där ett stort fokus just nu ligger på att jobba med frågor som gör oss till en attraktiv arbetsgivare. Du deltar i att driva, implementera och följa upp strategiska utvecklingsprojekt inom bolaget, exempelvis inom ledar- och medarbetarskap och employer branding.
Tjänsten är tillsvidare med placering i Brännland med start omgående eller enligt överenskommelse, det finns möjlighet att arbeta 2 dagar/vecka hemifrån.
Vad kan Ålö erbjuda dig?
På Ålö får du arbeta i en internationell miljö för ett världsledande företag. Våra medarbetare beskriver atmosfären hos oss som familjär med härlig stämning mellan kollegor, både inom och mellan avdelningar. Arbetsmässigt finns stor frihet under ansvar, korta beslutsvägar och stora möjligheter till att utvecklas.
Att arbeta hos oss innebär att vara en del av ett team med stark framåtanda, drivkraft och ambition - alltid med kundens bästa i fokus. Vi verkar för att våra kunder ska mötas av produkter med hög kvalitet och det är viktigt för oss att vara nytänkande inom branschen. Genom teknisk utveckling i framkant bidrar vi till framtidens jordbruk.
Som personalförmåner erbjuder vi bland annat flexibla arbetstider och arbetstidsförkortning då vi tycker det är viktigt att våra medarbetare ska kunna anpassa arbetet efter vad som passar i varje individs livssituation. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, massage på arbetsplatsen samt möjlighet till förmånscykel och privat sjukvårdsförsäkring.
Vi söker dig som
Du är utbildad personalvetare eller motsvarande och har minst fyra års erfarenhet av brett HR-arbete. Det är mycket meriterande om du har en bakgrund av självständigt HR-arbete inom industrin. Du har god kunskap i arbetsrätt och är en van förhandlare samt har drivit projekt och processer självständigt från start till slut.
För oss är det viktigt att du har förmågan att omvandla företagsövergripande målsättningar till affärsrelevanta HR-projekt. Då Brännlands fabriken just nu har fokus på olika typer av effektiviseringsprojekt så ser vi att du brinner för förändringsledning och trivs med att växla mellan små och stora frågor i en miljö som är i ständig utveckling.
I övrigt är du driven, pragmatisk, förtroendeskapande och gillar att bygga relationer. Du är bra på att planera och prioritera ditt arbete, är lugn och diplomatisk samt är van att arbeta med olika typer av människor. Då vi har engelska som koncernspråk behöver du behärska detta i både tal och skrift.
Din ansökan
Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt, sista ansökningsdag är den 1 januari. Vid frågor om tjänsten kontakta Susanne Sarin, Head of HR, 090-170613.
Inkludering i arbetslivet är en självklarhet för oss. Vi vill tillvarata de kvaliteter som en stor mångfald tillför och vi välkomnar därför sökanden av olika kön och bakgrund.