OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
”Bakery ingredients since 1904"
Vår korta men tydliga slogan sammanfattar vad vi i Bakelskoncernen gör och att vi funnits länge i bageribranschen. Sedan 1904 har vi med hög teknisk kompetens utvecklat, producerat och sålt bageriingredienser som hjälper bagare över hela världen att öka sin försäljning, kvalitet och effektivitet. Bakels Sweden finns i Sävenäs, i östra Göteborg och tillhör Bakels Group. Vi har 37 systerbolag utspridda över hela världen som totalt sysselsätter över 2750 anställda och tillsammans har vi placerat över 2000 produkter på marknaden. På Bakels Sweden arbetar drygt 100 personer.
Vi drivs av att skapa framgång för våra kunder. Genom lång yrkeserfarenhet, en sann passion för branschen och med produkter av bästa kvalitet hjälper vi våra kunder att lyckas. Nu söker vi dig som delar vår syn på framgång och vill bli en del av vårt lyckade recept.
Då vår HR Manager Helena går vidare mot nya utmaningar söker vi hennes ersättare.
Är du en driven och relationsbyggande person som är sugen på att ta vid och fortsätta axla en bred roll i ett bolag i stark utveckling?
Om tjänsten
Detta är en såväl operativ som strategisk HR-roll med omfattande och varierande ansvarsområden – ”från ax till limpa”. Du kommer att arbeta med rekryteringar, kompetensförsörjning, organisationsutveckling, förändringsarbete och chefsstöd. Du kommer att vara en viktig förebild och synlig ambassadör för bolagets värderingar och kultur. Vidare ansvarar du för förhandlingar och facklig samverkan. Vi har en löneadministratör på deltid som du arbetar nära.
Kvalifikationer
För att lyckas i denna roll ser vi att du har en universitetsutbildning inom HR Management, beteendevetenskap eller motsvarande, minst fem års erfarenhet av kvalificerat och brett HR-arbete samt erfarenhet från producerande bolag. har du internationell erfarenhet ser vi det som meriterande. Vidare har du dokumenterat goda kunskaper i arbetsrätt avseende tjänstemän och kollektivanställda och kan visa goda exempel från lyckat förändringsarbete.
Övriga kvalifikationer:
• Du är en god kommunikatör, på svenska och engelska
• Du har god kunskap och erfarenhet av HR-administration på alla bolagsnivåer
• Du har erfarenhet och kunskap om Comp & Ben
• Van användare av Office365
Personliga egenskaper
Som människa och kollega är du en relationsskapare, en tydlig och trygg ledargestalt och en utpräglad lagspelare. Du är lyhörd och möter människor med öppenhet och respekt. Vidare har du en engagerande förmåga att kommunicera budskap, visioner och tankar på ett tydligt sätt. Du är välorganiserad och strukturerad i ditt arbete och kan driva effektiva processer. Med ditt självledarskap och mod driver du utveckling och förändring framåt.
Bakels Sweden AB erbjuder
Du erbjuds en självständig och utvecklande roll med en självklar plats i företagets ledningsgrupp.
Ansökan
Vi samarbetar med PS Partner i denna rekrytering. För att söka tjänsten, registrera din ansökan på www.pspartner.se. För frågor kontakta rekryteringskonsult Elin Mankert, elin.mankert@pspartner.se alt Mats Törn, mats.torn@pspartner.se.
Vi arbetar med ett kontinuerligt urval så sänd in din ansökan så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan!