OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du göra skillnad för ledare och medarbetare i en värderingsstyrd organisation som genomsyras av ett starkt engagemang? Då kanske du är Scandic Sveriges nya HR Manager!
Vårt Scandicgemensamma uppdrag är att skapa en gästupplevelse i världsklass där ditt arbete inom HR möjliggör, vägleder och utvecklar – genom kunskap, samarbete, mod och omtanke.
I rollen som HR Manager kommer du att ansvara för HR arbetet i ett av våra Stockholmsdistrikt (Stockholm Circle) bestående av 13 hotell. Du ingår i ett engagerat och kunnigt HR-team på 14 personer och du kommer även vara en del av Stockholm Circles ledningsgrupp. Du rapporterar till HR Director Scandic Sverige.
I rollen förväntas du arbeta strategiskt, både inom HR samt inom ditt distrikt, samtidigt som du uppskattar det operativa arbetet med att stötta, coacha och engagera. Förutom ditt affärsnära stöd till organisationen kommer du även vara processägare för en eller flera områden inom HR där ditt uppdrag är att skapa engagemang, kunskap och efterlevnad i organisationen. Vi på Scandic är måna om att vår arbetsmiljö främjar hälsa och wellbeing. Idag arbetar vi aktivt med hälsa och wellbeing och vi kommer att satsa ännu mer inom detta område framåt. Ett av dina specialistområden kommer därför vara att ansvara för, och tillsammans med engagerade kollegor i organisationen, driva detta arbetet framåt.
För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du är en briljant relationsbyggare med god kommunikationsförmåga, präglad av tydlighet och omtanke. Du räds inte för att hugga i när det krävs och du har förmåga att själv kunna prioritera ditt arbete samtidigt som du ber om hjälp och stöd när det behövs.
Du har utbildningsbakgrund från HR-området och flerårig erfarenhet från en liknande roll. Du är van vid att självständigt hantera arbetsrättsliga frågor inklusive förhandlingar samt har erfarenhet av ledarstöd, rekrytering, arbetsmiljöfrågor, kompetensutveckling och övriga förekommande HR-frågor, gärna från en större organisation. Vidare har du arbetat med HR-processer där du haft fullt ägandeskap, från start till mål, och vet när du ska involvera stakeholders och projektdeltagare. I och med att vi vill satsa ännu mer inom området hälsa och wellbeing, är det meriterande om du arbetat med liknande projekt/områden samt besitter en djup kunskap och stort intresse för arbetsmiljö generellt.
Vi erbjuder dig en arbetsgivare som sätter hållbarhet och glädje i främsta rummet. Vi är stolta över att bejaka varandras olikheter och du har alltid utrymme att få vara dig själv i en miljö präglad av trygga villkor och schyssta avtal. Hos oss bidrar du till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 månaders provanställning. Din arbetsplats utgår ifrån vårt kontor i Stockholm (Sveavägen 167) även om du i det dagliga arbetet kommer att röra dig mycket ute i verksamheten på de olika hotellen.
Då vi på Scandic arbetar aktivt för att främja mångfald och bejakar varandras olikheter använder vi oss av personlighetstester som en del av i vår rekryteringsprocess. På så sätt kan vi objektivt säkerställa en rättvis rekryteringsprocess utan fördomar eller förutfattade meningar.
Vi rekryterar löpande och du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt!
Vid frågor om tjänsten, vänligen hör av dig till HR Director Johanna Thermaenius på Johanna.Thermaenius@scandichotels.com.
_ _
Denna rekrytering sker direkt via Scandic och kontaktförfrågningar från rekryterings-, och bemanningsföretag undanbedes.
BRING YOUR CULTURE, BUILD OURS.
Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.
Delar du våra värderingar?
BE A PRO
BE YOU
BE CARING
BE BOLD