HR-medarbetare till statlig myndighet i Stockholm

HR-medarbetare till statlig myndighet i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Service företag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen





Vill du arbeta i en internationell och innovativ miljö inom HR på en av Stockholms myndigheter? Har du erfarenhet från brett personalarbete och vill fortsätta arbeta med spännande och varierande arbetsuppgifter? Just nu söker vi dig som vill bidra med ditt engagemang och din erfarenhet till en av våra mest kunskapsfrämjande myndigheter i Stockholm. 
 
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 
 
Om uppdraget
 
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu har vi en ledig tjänst på HR inom utbildningssektorn. Du som medarbetare kommer att arbeta på en enhet med sex medarbetare som har till uppdrag att tillhandahålla kompetent stöd så att institutionens fokus kan ligga på forskning och utbildning. Då det är ett relativt litet gäng är alla måna om att ständigt hjälpa varandra där det behövs.
 
Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med myndighetens namn och beskriva organisationens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort. 
 
Exempel på övergripande arbetsuppgifter 
 

• Självständigt arbete men som kräver ett nära samarbete med institutionens ledning och medarbetare, samt med den centrala personalavdelningen.
• Mycket varierande arbete som sträcker över en stor bredd av arbetsuppgifter..
• Både proaktivt och löpande personalarbete på institutionen.
• Bistå forskare i rekrytering.
• Handläggningsarbete och hantering av löneunderlag, anställningsavtal, förmåner och andra intyg.
• Viss introduktionsarbete för nya medarbetare.
• Bistå vid rehabiliteringsärenden.
• Ge råd i övrigt förekommande personalärenden.
• Du kommer också att vara ordförande i en arbetsmiljö- och miljögrupp. 
 
Krav för tjänsten
 

• Akademisk examen inom HR.
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet från brett personalarbete.
• God kunskap i officepakeyet.
• Utöver svenska, behärska engelska språket mycket väl både skriftligt och muntligt.
 
Meriterande 
 

• Erfarenhet från statligt lärosäte och forskningsmiljöer.
• Tidigare arbetat med ovan nämnda arbetsuppgifter.
• Kunskap i personalsystemen Primula och Reachmee samt i systemet Filemaker.
• Tidigare erfarenhet från ett serviceyrke eller på annat sätt har erfarenhet från att bistå med råd och stöd till kollegor eller chefer.
• Tidigare arbetat i en internationell miljö, likaså om du arbetat i en större organisation eller enhet med många anställda.
 
Vi söker dig som har förmåga att  
 

• Vara lyhörd för andras behov och synpunkter, samtidigt som du följer uppsatta riktlinjer och rutiner.
• Vara strukturerad, ordningsam, noggrann och gillar att ta eget ansvar.
• Vara en lagspelare och är mån om att både du och andra runt omkring dig ska må bra. 
 
Uppdragsperiod och omfattning 
 
Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från och med så snart som möjligt, gärna i slutet på november och pågår till och med mars månad, 2022. 

 
Ansökan 
 
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Du är varmt välkommen! 
 
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så tveka inte att kontakta oss. 
 
Hoppas vi ses!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 november 2021
  • Ansök senast: 26 november 2021

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024