HR och ekonomiadministratör

HR och ekonomiadministratör

Arbetsbeskrivning

Beskrivning
Vår kund söker en redovisningsekonom som gillar det variationsrika arbetet som kan förekomma på ett mindre företag.

Vill du arbeta i en mindre organisation där du kan vara med att utforma och påverka din tjänst?



Arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom kommer du att arbeta med det löpande arbetet vad gäller fakturor och betalningar samt bokföring. Du arbetar proaktivt med budgetering och uppföljning och är tillsammans med redovisningsbyrå ansvarig för att upprätta årsbokslut. Du tillser att momsredovisning sker samt sköter inbetalning till skattekonto. Du har också intresse av att arbeta med personaladministration som förekommer och handhar företagets löner och inrapportering av skatter och sociala avgifter. Du har även kontakt med andra myndigheter som försäkringskassan, kontakter med bank, leverantörer etc. I tjänsten ingår även att handha inköp till kontoret och andra administrativa arbetsuppgifter som kan förekomma.



Kvalifikationer
Vi söker dig med kunskap och intresse inom både ekonomi och personalfrågor och som uppskattar att arbeta i en variationsrik arbetsmiljö med både dessa frågor.

Du är van att arbeta självständigt med bokföring och betalningar och är trygg i ekonomirollen eller är junior med grunder i ekonomi/HR och vill utveckla dig vidare inom dessa olika områden tillsammans med företaget.

Du trivs med sociala kontakter, eget ansvar och att vara den administrativa länken i ett företag där du får en spännande roll i en av företagets viktigaste funktioner, där det ges möjligheter att var med att utforma tjänsten.

Troligen har du eftergymnasial utbildning inom ekonomi, t.ex. YH-utbildning eller motsvarande kombinerat med något eller några års erfarenhet.

Personliga egenskaper som värdesätts är också att du är noggrann, strukturerad, kan arbeta proaktivt och har god kommunikativ förmåga. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift samt innehar B-körkort.

Villkor
Tjänsten är en anställning på heltid med placering centralt i Linköping. Vill du veta mer om tjänsten, tveka inte att höra av dig. Vi arbetar med löpande rekrytering och ser fram emot att ta del av din ansökan snarast.

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Q i Linköping AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 november 2023
  • Ansök senast: 27 december 2023

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024