HR- och kontorsassistent (Malmö)

HR- och kontorsassistent (Malmö)

Arbetsbeskrivning

OM UPPDRAGET
Tycker du om att ge stöd och service, lösa enklare problem och hjälpa till med administration? Vill du bidra till att varje dag göra världen lite bättre för barn? Nu finns en spännande möjlighet att kombinera detta i en roll som HR- och kontorsassistent på vårt trevliga kontor i Malmö.

Rollen som HR- och kontorsassistent är en kombinerad roll för att dels ge enklare HR-stöd till Rädda Barnens medarbetare i frågor relaterat till sin anställning i vår ”First Line support” och dels att ge stöd till vårt regionkontor i Malmö avseende kontorsservice.

I rollen som HR-assistent svarar du på enklare frågor relaterat till anställning alternativt ger vägledning till vidare handläggning. Det kan handla om att ge enklare support i våra HR-system, hjälpa till att uppdatera vår medarbetarhandbok eller stötta HR-kollegorna med olika administrativa uppgifter.

I rollen som kontorsassistent för Malmökontoret ansvar du för att lösa eller ta hjälp att lösa lokalfrågor och ansvara för kontorsrutiner för att vardagen ska flyta, exempelvis beställningar, inventera behov och göra inköp, felanmälningar - på olika sätt bidra till trivsel och ge service på kontoret. En del av arbetstiden kommer du vara schemalagd och via telefon och e-post via First Line support hjälpa Rädda Barnens medarbetare med tekniska och administrativa frågor.

Tjänsten är organisatoriskt placerad i vår avdelning för Verksamhetsstöd, i sektionen ”Inköp och Service”. Du kommer att arbeta i nära samarbete med kollegor från vår HR-sektion och stötta kollegor från olika delar av landet genom ärendehantering i vår First Line support, och även på plats med kollegor på Malmökontoret. Verksamhetsstöds uppdrag är att ge ett smart och effektivt stöd för att hjälpa övriga kollegor i organisationen att fokusera och frigöra tid till att varje dag göra världen lite bättre för barn. Vi är en viktig kugge för att vardagen i organisationen ska fungera.

ÄR DU VÅR NYA KOLLEGA?
Alla medarbetare inom Rädda Barnen förväntas självklart efterleva organisationens värderingar. (https://www.raddabarnen.se/om-oss/vara-varderingar/) Personliga egenskaper och förmågor vi ser är viktiga för att lyckas i rollen är att vara serviceinriktad, lösningsorienterad, praktisk, samt ha hög integritet och vara noggrann.

Krav

- Gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper inhämtade på annat sätt


- Minst ett års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Kunskaper i bl.a. Office-paketet (Word, Excel, Outlook, PowerPoint)
- Behärska svenska och engelska - du kommer arbeta på båda språken




LÅTER DET INTRESSANT?
Rollen är en tillsvidareanställning med 6 månaders inledande provanställning vid vårt trevliga kontor i Malmö. HÄR (https://www.raddabarnen.se/globalassets/dokument/om-oss/riktlinjer-och-policys/info-om-villkor-210127.pdf) hittar du information om våra anställningsvillkor. Vid frågor om rollen kontakta gärna HR-chef Anna Nordström, som är tillgänglig efter semester den 10/1 2022. Välkommen med din ansökan senast 21 januari 2022. Vi ser fram emot att höra från dig 👋🏼

Då vi har en anonymiserad rekryteringsprocess ber vi dig att inte ange personliga uppgifter när du svarar på våra urvalsfrågor. Vi använder endast CV och inte personligt brev i ansökan.



Rädda Barnen strävar efter att spegla samhällets mångfald och välkomnar självklart alla sökande. Vi är noga med att vara en säker arbetsplats för barn och vuxna och ber om utdrag ur belastningsregistret i samband med anställning. Alla medarbetare förväntas följa våra viktiga riktlinjer som handlar om trygghet och säkerhet för alla, samt våra värderingar och etiska riktlinjer. Läs mer om dessa viktiga riktlinjer (https://www.raddabarnen.se/om-oss/vara-varderingar/policies-och-riktlinjer/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rädda Barnen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 december 2021
  • Ansök senast: 15 juni 2022

Besöksadress

Kungsgatan 37
None

Postadress

None
UMEÅ, 90325

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024