OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till Veoneer söker vi nu en HR-administratör och kontors-koordinator. Detta är till en början ett konsultuppdrag via The Pace och för rätt person finns det goda chanser till fast anställning på bolaget efter denna period. Önskad start är senast i början på april och Veoneer har sitt kontor mitt i City på Klarabergsviadukten 70.
Ditt uppdrag
Du kommer var en del av ett nytt bolag och tillsammans med ett 30-tal engagerade medarbetare. Du kommer arbeta i en mycket varierande roll och har ett nära samarbete med företagets HR-chef samt Comp & Ben kollega. Du ser till att det är en trivsam arbetsmiljö där såväl kollegor och besökare vill vara. Exempel på andra arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:
Underlätta Personalchefens arbete genom att på ett professionellt och effektivt sätt bistå i det administrativa arbetet
Fakturahantering i form av uppföljning i Basware mot avtal inför attest
Enklare sammanställning och analys i Excel av personalrelaterad data
Kontroll av data till lönekontoret inför lön
Administration av tjänstebilar
Introduktion av nyanställda samt anmälan av nyanställda till lönekontoret,
Arkivering
Uppdatera intranätet avseende HR
Kontorsmaterialförrådet
Assistera HR-chefen med diverse kontorsrelaterade frågor
Assistera HR-chefen med diverse kontors-relaterade frågor rörande lokalerna och arbetsplatsen
Din bakgrund
Din roll är värdefull för både företaget och kollegorna, din främsta uppgift är att se till att kontoret fungerar bra samt att ge service åt HR-chefen. Det är viktigt att du har hög integritet och motiveras av att arbeta högt och lågt. Vi ser att du talar och skriver på svenska och engelska obehindrat.
Vi söker dig som har arbetat i en koordinerande och serviceinriktad roll tidigare och gärna från en internationell miljö. Du är flexibel i ditt arbetssätt, har detaljseende, är noggrann, ansvarsfull samt är proaktiv. Vidare kan du lätt växla mellan olika arbetsuppgifter utan att tappa fokus på helheten.
När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.
The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.
Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Clara Forsberg (clara.forsberg@thepace.se) och konsultchef Stephanie Grammenidis (stephanie.grammenidis@thepace.se).
Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Vi ser fram emot att höra från dig!