HR- och Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Skånemejerier AB är det nära mejeriföretaget med sitt ursprung i Skåne. Vi tar årligen emot ca 360 MKG mjölk som bland annat säljs som mjölk, grädde, fil, yoghurt och matlagningsprodukter. I vår portfölj ingår även varumärkena Bravo och Hjordnära. Vi omsätter 3,6 miljarder kronor och har ca 600 anställda. För mer information: www.skanemejerier.se



HR- och Löneadministratör

Arbetsuppgifter
Huvuduppgiften är att självständigt hantera löneadministrationen för alla Skånemejeriers koncernbolag. Arbetsuppgifterna omfattar registrering, kontroll av lönematerial, reseräkningar, avvikelserapportering och sjukregistrering. Du ansvarar för den löpande arkiveringen i våra personalsystem och bistår HR med administrativ avlastning.

Lönekontoret hanterar ca 700 löner fördelade på nio bolag, vilket medför att arbetsbelastningen tidvis är hög. Avdelningen består idag av tre personer och tillhör HR/Legal. Du rapporterar till Löneansvarig.

Kravprofil
Vårt krav är att du har några års erfarenhet av lönehantering och att du är väl insatt i lönesystemet Agda. Du kommer att få stort eget ansvar vilket kräver att du är väl insatt i helheten av löneprocessen: avtal, lagar, sjuklöner, statistik, skatter och redovisning. Tjänsten innebär kontakt med myndigheter och du är en stödfunktion för anställda och chefer vilket gör att du måste vara mycket kommunikativ och utåtriktad.
Du är en god administratör och uttrycker dig tydligt och korrekt i skrift, du har även god förståelse för engelska.

Som person är det viktigt att du är systematisk, noggrann, strukturerad och bra på att prioritera. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och vi värdesätter din förmåga att se förbättringsmöjligheter i rutiner och processer. Du trivs med ett högt arbetstempo och hanterar snabba deadlines. Du är även enkel att samarbeta med och bidrar med positiv energi till avdelningen. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:
- Några års arbetserfarenhet inom lönehantering.
- Mycket goda kunskaper i lönesystemet Agda.
- Kännedom om livs-, handels- och tjänstemannaavtalen.
- Mycket goda kunskaper i Excel.
- Goda kunskaper i engelska.

Placeringsort: Malmö.
Tillträdesdag: Efter överenskommelse.
Typ av anställning: Heltid. Tillsvidare.
Kontaktperson: Elina Meijer, HR. Tfn, 040-313924

Vi vill ha din skriftliga ansökan senast den 16 oktober, skicka CV samt personligt brev via e-post till: jobb@skanemejerier.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalchef Hans Qvarfordt
040-313972
HR Annika Mårtensson
040-313977

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skånemejerier AB MALMÖ
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 4 oktober 2013

Besöksadress

BOPLATSGATAN 6
MALMÖ

Postadress

BOPLATSGATAN 9
MALMÖ, 21376

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

22 november 2024