OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig med stort intresse och erfarenhet av löneberedningsarbete samt HR frågor. Din utbildning är lägst gymnasiekompetens med inriktning på ekonomi. Påbyggnadsutbildningar inom HR är meriterande. Du har erfarenhet av löneadministration och känner dig trygg med att självständigt hantera samtliga steg i lönehanteringsprocessen, från förberedelser inför lön till löneutbetalning, både avseende tjänstemän och kollektivanställda. Därutöver ingår löpande administrativa uppgifter kopplade till HR/personal, som att hantera försäkringsfrågor, pensioner, kontakter med Försäkringskassan och andra myndigheter, statistikrapportering och övrigt förekommande administrativa uppgifter på avdelningen. Du besvarar frågor från anställda gällande lön, skatter, semestrar, försäkringar mm. Du bistår våra platschefer i lön och personalrelaterade frågor.
Antal löner som du gör per månad är i genomsnitt 350 med utbetalning den 15:s varje månad.
Beskrivning av kvalifikationer:
Vi söker dig som gillar ordning och reda, är noggrann och levererar i tid. Du är ansvarstagande och stresstålig med integritet. Som person är du positiv och utåtriktad med stort engagemang och har lätt för att kommunicera och samarbeta. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift samt arbetar obehindrat i olika system och IT-miljöer.