HR och löneadministratör

HR och löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den mest spännande arbetsgivaren inom offentlig förvaltning och bästa skolkommun. Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete!

Information om förvaltning och aktuell arbetsplats -

HR Enheten är centralt organiserad och arbetar med samtliga HR frågor av både operativ och strategisk karaktär. Enheten präglas av förändringsarbete och arbetsglädje i ett högt tempo.Som HR- och löneadministratör hos oss är du en del av ett starkt team med en mycket god sammanhållning.

Vi tillämpar flextid.

Dina arbetsuppgifter
Uppdraget är att med ett internkonsultativt förhållningssätt stötta framförallt chefer inom lön och HR området. Du ansvarar för att genomföra hela löneprocessen från bearbetning till utbetalning och arbetar efter devisen ’rätt lön i rätt tid’. I uppdraget ingår lag- och avtalstolkning, samt att vara support i lön- och självservice/schema/bemanningssystem. Vi använder oss av lönesystemet eCompanion och schema/bemanningsystemet BeSched.Vidare så kommer du också att arbeta med annonsering samt att ta hand om ansökningar för Sektor ledning- och verksamhetsstöd samt Sektor samhällsutveckling.

Arbetet innebär mycket kontakter med våra medarbetare, chefer, förtroendevalda och olika myndigheter.

Du trivs med en serviceinriktad roll är kommunikativ och trivs i en verksamhet i ständig förändring.

 

Är du vår nästa kompetenta kollega?

Vi söker dig som har eftergymnasialutbildning inom löneadministration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.Du ska ha 3-5 års erfarenhet av löneadministration. Det är meriterande att ha arbetat med löneadministration inom offentlig sektor. Som person är du glad och positiv med en känsla för service. Du har ett flexibelt förhållningssätt och vågar ta initiativ där det behövs. Vidare är du nyfiken på att lära dig nya saker och tycker om att arbeta i team där man stöttar och peppar varandra.

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

 

Övrigt

 

Arbetstid/varaktighet: vikariat tom 22-04-30

Tillträdesdag: enligt överenskommelse

Övriga upplysningar: Intervjuer kommer att hållas 26 februari och 1 mars.

Sista ansökningsdag: 21-02-19

 

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: www.orust.se

 


Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Orust Kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 januari 2021
  • Ansök senast: 21 februari 2021

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024