OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Mjölby kommun växer och vi närmar oss visionen 30 000 invånare. Det byggs nya bostäder samt skapas arbetstillfällen och intresset för Bostadsbolagets 2 700 lägenheter är stort. Bostadsbolaget erbjuder varierande boendemiljöer i flera av kommunens tätorter. Vi är en attraktiv hyresvärd och en aktiv fastighetsägare som, genom hållbar förvaltning, renovering och nyproduktion möter framtidens behov och utmaningar. På bostadsbolaget arbetar sammanlagt drygt 50 personer.
Vi söker nu en HR-och Löneadministratör till vår kund Bostadsbolaget i Mjölby AB.
Har du erfarenhet av både HR- och löneadministration så är du som klippt och skuren för denna roll! Det här är ett uppdrag med en omfattning på 75–80 %.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
I denna roll kommer du arbeta likt en HR-generalist där din huvudsakliga sysselsättning är HR-relaterade frågor men också löneadministration.
Exempel på arbetsuppgifter är bland annat:
- Stöd till chefer i diverse HR-relaterade frågor som ex rekrytering, utbildning, rehabiliteringsärenden och kompetensförsörjning.
- Alla former av personaladministration, medarbetarundersökningar, kontakt med externa parter inom exempelvis företagshälsovård.
- Medverka i rekryteringsprocesser tillsammans med verksamhetens chefer.
- Uppdatera HR-processer och policys.
- Svara på arbetsrättsliga frågeställningar.
- Driva och utveckla det systematiska arbetsmiljöarbetet.
- Säkerställer att HR-processer efterföljs och arbetar dessutom med utveckling av diverse processer, policys och rutiner för verksamheten.
Som Löneadministratör hanterar och administrera du företagets löner, här förekommer både tjänstemän och kollektivanställda. Du kommer även att vara delaktig i företagets lönekartläggning.
Din profil
Vi söker dig som har:
- Eftergymnasial utbildning inom löne- och personalområdet eller motsvarande erfarenhet/utbildning.
- Dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en HR- och löneadministrativ roll.
- Kunskap inom HR-frågor och löneadministration.
- God systemvana.
- Goda kunskaper i Officepaketet.
- Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.
Som person är du noggrann, självgående och gillar att arbeta administrativt och serviceinriktat. I rollen kommer du att ha många kontaktytor på olika nivåer i organisationen och det är därför viktigt att du har en god social och kommunikativ förmåga där du kan förmedla information på ett rakt, tydligt och effektivt vis. Du har en mycket god planeringsförmåga och ser nytta i strukturer och processer. Vidare har du förmågan att prioritera och du har lätt för att hitta lösningar/olika vägar i de utmaningar du ställs inför.
Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Linda Connbo och nås på 070-7950189 eller på linda.connbo@unikresurs.se
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84