HR och löneadministratör

HR och löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Färgelanda kommun
Färgelanda kommun är en kommun i sydvästra Dalsland med en stor arbetsmarknad inpå knuten.

I kommunen bor ca 6 600 invånare och erbjuder en rik mångfald av möjligheter, en vacker natur med glittrande sjöar och orörd vildmark, där du kan utöva ett aktivt friluftsliv.

Kommunen som organisation består av ca 500 medarbetare fördelat på två sektorer; Omsorg och Barn & Utbildning, en Samhällsutvecklingsavdelning samt en gemensam stab. Tillsammans arbetar vi för att uppnå vår vision om en trygg kommun med tillväxt och livskraft. Detta arbete utför vi med engagemang - företagsamhet - och ett gott bemötande, som är vår värdegrund!

HR-enheten
På HR-enheten är vi för närvarande 6 anställda varav 2 Lönehandläggare, 2 HR-specialister, 1 HR-strateg och en Administrativ chef. Vi ser oss själva som en härlig grupp där vi samarbetar och har en öppen diskussion om allt. Hos oss får man vara beredd på att träna magmusklerna då vi har lätt till skratt, tillgång till friskvård i arbetet med andra ord.

Nu behöver vi stärka upp vårt team tillfälligt eftersom vi går över till ett nytt lönesystem. Kanske är du nyexaminerad inom området och vill ta chansen att få en bred erfarenhet inom både HR och lön? Oavsett anledning så ser vi gärna att du skickar in din ansökan med möjlighet att bli en av oss.

Arbetsuppgifter
Uppdraget är att stödja oss på HR-enheten med att implementera nytt lönesystem och färdigställa övriga pågående processer inom HR och löneområdet.

Arbetsuppgifterna kommer att skifta över tid då du verkar som en administrativ stödfunktion i det operativa löne- och HR-arbetet. Bland annat kommer du att arbeta med systemadministrativt arbete i HR plus (vårt nuvarande lönesystem) och Every (vårt framtida lönesystem),
utföra arbetsgivarintyg och övriga intyg till myndigheter etc., skriva protokoll, förbereda informationsutskick och liknande, administrativ funktion i olika system som Winlas (Hantering av LAS) och KIA (Stödverktyg för det systematiska arbetsmiljöarbetet).

Kvalifikationer
Som HR-och löneadministratör hos oss är det viktigt att du har en god kommunikation i både tal och skrift. Det ingår i tjänsten att skapa kontakt med människor både inom och utanför organisationen så att leva upp till vår värdegrund om ett gott bemötande är en förutsättning. En god samarbetsförmåga där du har en förmåga att lyssna in dina kollegor är av vikt men också att du kan arbeta självständigt när så krävs.

Vi kräver en eftergymnasial utbildning som vi som arbetsgivare anser vara relevant för uppdraget. Erfarenhet inom HR- och löneadministrativt arbete är önskvärt men inte ett krav. Du behöver ha mycket goda IT kunskaper och lätt för att anamma och navigera i digitala system. Då funktionen kräver kommunikation både internt och externt samt protokollskrivning och dylikt är kunskap i det svenska språket av stor vikt i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort B för manuell växel är ett krav. Villkor
Anställningen avser en projektanställning under 1 år med tillträde enligt överenskommelse.

Övrigt
Sök snarast då vi tillämpar löpande urval i rekryteringsprocessen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

Liknande jobb


Area HR

29 oktober 2024

25 oktober 2024