OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av administration, med fördel inom HR och payroll samtidigt som du är systemvan och noggrann? Söker du nya utmaningar och vill arbeta i en bred administrativ roll på ett spännande företag med öppet klimat, gott kaffe och trevliga kollegor? Då söker vi dig! Varmt välkommen med din ansökan redan idag.
Som konsult hos oss på Jurek Rekrytering & Bemanning är du anställd hos oss och uthyrd till en eller flera av våra olika kunder. Förutom en mängd förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar, kollektivavtal och karriärmöjligheter, erbjuds du möjligheten att utöka dina erfarenheter och kompetenser samtidigt som du bidrar med dina värdefulla kunskaper.
Arbetsuppgifter
Som HR- och löneadministratör har du en viktig funktion i bolaget och kommer arbeta brett med båda delarna samt stötta chefer och medarbetare i frågor kopplade till detta. Arbetsuppgifterna är av varierande karaktär vilket gör att din arbetsdag blir både rolig och utmanande, och innebär alltifrån medarbetarenkäter, se till att kontrakten blir skrivna på rätt sätt och göra uppföljningar av olika slag till att komma med förbättringsförslag. Du kommer ha en supporterande roll och dina arbetsuppgifter kan bland annat komma att innefatta:
- Personaladministration – (upprättandet av anställningsavtal, anställningsförändringar, hantera personalinformation)
- Löneadministration
- Rapportering av nyckeltal
- Stötta och vägleda chefer och anställda gällande frågor som rör lön och andra ersättningar
- Administrera uppgifter för, exempelvis, för pension, försäkringar och förmåner
Vem är du?
Vi söker dig med minst 3 års erfarenhet av en administration samt med fördel av liknande arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har arbetat med HR-administration och payroll tidigare, dock ej krav. Du talar och skriver obehindrat svenska och engelska obehindrat samt har mycket god systemvana.
För att trivas i rollen tror vi att du trivs i ett klimat där det händer mycket och du tycker om att arbeta med människor. Som person är du noggrann, strukturerad och serviceminded. Vidare är du pedagogisk och trivs i en stöttande roll mot dina kollegor. Du har ett organiserat arbetssätt och gillar att hantera enklare uppgifter parallellt med mer komplexa frågor. Då tjänsten innehåller viss del ekonomirelaterat arbete är det en fördel om du är bekväm med siffror.
Du erbjuds
Detta är en god möjlighet att få arbeta på ett globalt företag med en härlig företagskultur, högt i tak, frihet under ansvar och medarbetare som trivs tillsammans.
Tjänsten är på 100% med start omgående, vi ser helst att du kan börja slutet av april som senast. Uppdraget pågår i 6 månader och för rätt person finns möjlighet till anställning hos kund därefter. Arbetstiderna är förlagda vardagar dagtid och du kommer att vara anställd som konsult av Jurek.
Ansökan
Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten är kontakta gärna ansvarig konsultchef Hanna Broström, hanna.brostrom@jurek.se
Om Jurek
Jurek är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52