HR- och löneadministratör till ÖoB!

HR- och löneadministratör till ÖoB!

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceinriktad administratör med erfarenhet av löneprocesser? Drivs du av utmaningar och ett omväxlande arbete i högt tempo? Då är det dig vi söker!

Om företaget
ÖoB är ett av Sveriges ledande lågprisvaruhus och finns på närmare 100 platser över hela Sverige. Varuhusen har tillsammans en årlig försäljning omkring 4 miljarder kronor. Servicefunktioner samt varuförsörjning sköts via koncernbolaget Runsvengruppen AB.
Runsvengruppens Servicekontor samt Centrallager finns i den medeltida staden Skänninge på den vackra Östgötaslätten och erbjuder goda pendlingsmöjligheter med tåg från bland annat Motala, Mjölby och Linköping.

Hos oss får du möjligheten att arbeta i ett entreprenörsdrivet bolag, med kraften och utvecklingsmöjligheterna i en stark koncern. Här trivs du som sätter resultat och kundnytta före prestige och vill arbeta i ett handlingskraftigt bolag där din insats gör skillnad. Vi erbjuder dig möjlighet att växa och utvecklas med bolaget, samt en arbetsplats där du som medarbetare får möjlighet att ta eget ansvar.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid placerad vid Runsvensgruppens servicekontor.


Dina arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig en rolig, spännande och utvecklande tjänst i en flexibel och dynamisk miljö. Som HR-administratör hos oss arbetar du framför allt med löneprocessen för tre olika bolag inom tre olika kollektivavtal, i tätt samarbete med vårt outsourcingbolag som ansvarar för delar av vår löneprocess.

Utöver detta ansvarar du för hantering av pension, semester, personförsäkringar och lönerevision. Du har en viktig roll i att driva, stödja, genomföra och följa upp HR-frågor i samarbete med HR-chefen och andra kollegor inom HR-avdelningen.

Ditt arbete är utåtriktat och inkluderar många stimulerande kontakter internt och externt. Du arbetar både konsultativt och operativt och förväntas ge råd och stöd i frågor inom kollektivavtal samt en rad andra frågor inom HR–området.


Din profil
Vi söker dig som är flexibel och proaktiv i ditt arbete och trivs med att arbeta i ett högt tempo mot tydliga deadlines. Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning inom lön och/eller flera års erfarenhet av löneadministration och självständigt HR-arbete där du förvärvat goda kunskaper inom lagar och avtal.

Erfarenhet från detaljhandeln, lönesystemet Agda och tidssystemet Too Easy är meriterande.

För att lyckas i rollen behöver du ha en god kommunikativ förmåga och självständigt kunna driva frågor inom ditt arbetsområde. Du är serviceminded och ser det som en självklarhet att på ett pedagogiskt och tillmötesgående sätt hjälpa andra inom dina specifika kompetensområden. Tjänstens breda kontaktytor kräver att du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.


Ansökningsförfarande
I denna rekrytering samarbetar vi med Skill. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Matilda Ingeson, matilda.ingeson@skill.se eller Andreas Schmidt, andreas.schmidt@skill.se.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.


Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 maj 2023
  • Ansök senast: 28 maj 2023

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024