HR- och löneadministratör till snabbväxande företag i Lomma

HR- och löneadministratör till snabbväxande företag i Lomma

Arbetsbeskrivning

Är du en sån som gillar HR och löneadministration (och är bra på det såklart), och vill vara en del av ett schysst gäng som växer så det knakar? Där du får jobba operativt och dessutom får vara med och forma arbetssättet? Då passar du nog för rollen som HR- och löneadministratör hos StickerApp i Lomma.

Om tjänsten
StickerApp är ett snabbväxande entreprenörsdrivet bolag. Under åren har vi etablerat oss på alltfler geografiska marknader (uppe i 40 nu), och mångdubblat både vår försäljning och våra anställda som en naturlig följd.

Som ett led i detta är vi på jakt efter vår nya HR- och löneadministratör. Vi letar alltså efter dig som vill ta ansvaret för att sköta alla personalrelaterade ärenden hos oss på StickerApp.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Det viktigaste först – det här är en helt ny roll. Det innebär att du kommer få möjligheten att hjälpa till att forma rollen och hur arbetet, processer och sånt som rör personal ser ut.

Vad innebär tjänsten utöver det? Jo. I stora drag är det dagligt ansvar för att administrera löner och allt HR-relaterat. Det kan vara allt från att skriva anställningsavtal, till arbetsmiljöarbete, att jobba med GDPR, eller stötta vid rekrytering plus andra personalfrågor som kan tänkas dyka upp. Och du kommer att jobba med detta tillsammans med vår VD och våra avdelningschefer.

Vi har runt 80 anställda (både tjänstemän och arbetare), och du kommer att få ansvara för alla förberedelser inför deras lönekörning. Och utöver lönefrågor, har du självklart koll på allt sånt som rör sjukfrånvaro, semester och övertid. Du kommer även att sköta rapporteringen till externa myndigheter och övriga intressenter.

Som vi nämnde är rollen helt ny. Det innebär att du kommer få chansen att påverka arbetets riktning (med allt vad det innebär) – vi räknar med att du är peppad på detta.

Vem är du?
Du har förmodligen utbildning inom HR, eller så har du jobbat med det i några år (kunskaperna sitter där dom ska med andra ord). Det är viktigt för oss att du har några års löneadministration bakom dig, runt tre år är lagom men gärna mer. Engelska och svenska pratar du obehindrat, då vi är ett mångkulturellt företag.

Utöver de mer formella kraven, är det kanske nästan viktigast hur du är som person. Bortsett från att vara en såndär kollega man vill ha – glad, social och allt det där – så vill vi att du är lika peppad som oss på den snabba tillväxten StickerApp befinner sig i. Och att du är sådär snabb i vändningarna, beredd att ta ansvar och gillar när det händer mycket, som en sån expansiv fas innebär.

Eftersom du kommer jobba med människor är det ganska viktigt att du gillar det. Plus är bra på det. Samma sak gäller siffror och sånt. Förresten, ibland krävs det att du är tydlig och bestämd. Så du är beredd på det.


Om verksamheten
StickerApp är ett bolag inom digitalt tryck och e-handel, och har marknader i USA och Japan samt över hela Europa. Hos oss får kunden göra egna klistermärken och telefonskal online på ett snabbt och enkelt sätt. Det är framförallt designers och småföretagare som handlar av oss, men även en hel del privatpersoner. Sen starten 2006 har vi vuxit till att bli ca 80 anställda, och omsätter årligen runt 200 Mkr (vi är globalt ledande på vår marknad). Vi har ett mindre kontor i USA, men de allra flesta av oss sitter på huvudkontoret i Lomma. Under hösten 2021 flyttar vi till helt nya och superfina lokaler, inredda av arkitektbyrå.

Vi på StickerApp är ett avslappnat gäng som tycker såhär: att få ha kul och vara kreativ är ganska viktiga delar av jobbet. Vi tror helt enkelt att resultatet blir bättre då. Och att oavsett vad ens roll är, så är alla precis lika viktiga för att StickerApp ska gå så bra som möjligt. Kolla gärna in oss på stickerapp.com och caseapp.com, och även våra instagram-konton @stickerapp och @caseapp, för att få en känsla för vilka vi är.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Noren

Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk

Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson

Disa Fanto Börjesson
0766-775336

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Malmö AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 juli 2021
  • Ansök senast: 15 augusti 2021

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

22 november 2024

HR-partner till Primärvården i Lund

HR-partner till Primärvården i Lund

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024