HR- och löneadministratör till trevligt bolag!

Arbetsbeskrivning

Vår kund, ett spännande bolag inom medtech, söker nu en HR– och löneadministratör! Det här är ett långt konsultuppdrag via Wise Professionals på heltid. Konsultuppdraget kommer att pågå i 12 månader med goda möjligheter att bli direktrekryterad i en fast anställning. Uppdraget startar med hänsyn till din uppsägningstid. Vår kund har sitt fina kontor i Solna!

Din nya roll

I rollen som en HR- och löneadministratör kommer du att vara en del av ett mindre och kompetent HR-team. Tillsammans arbetar HR-teamet för att utveckla och stötta verksamheten med alla delar inom HR mot den svenska verksamheten med totalt ca 180 medarbetare.

I din rollen  kommer du huvudsakligen att hantera HR- och löneadministration genom att:

Agera kontaktperson gentemot outsourcade löneleverantören
Stötta och vägleda chefer och anställda gällande frågor som rör lön, andra ersättningar samt i personaladministrativa frågor
Kontaktperson gentemot bolagets  centrala Accountingavdelning i Europa när det gäller HR/lönerelaterade frågor 
Se till att all personalinformation i systemet Workday är korrekt och uppdaterad samt administrera nyanställningar, anställningsförändringar och avslut
Ta fram och analysera HR KPI:er, så som sjukfrånvaro, personalomsättning etc samt sammanställa och rapportera månatligen till koncernen.
Administrera uppgifter för pension, försäkringar, förmåner, sjukanmälan och tjänstebilar
Hantera löneskatter, inklusive skatter på personalförmåner, särskilda löneskatter, skatter som effekt av förmåner och liknande. Semesterskuldskontroller, inklusive sociala effekter (kontroll mot balansräkning och den interna redovisningen från extern lönebyrå)
Delta i övriga HR-projekt löpande hantera generella administrativa HR-uppgifter


Du får förmånen att jobba tillsammans med ett engagerat och trevligt gäng som alla jobbar mot samma mål och med deras kunders bästa för ögonen.  Du kommer få utmanande arbetsuppgifter och stora möjligheter att själv styra ditt dagliga arbete.

Vem är du?

För att trivas i rollen som HR- och löneadministratör har du en ansvarskänsla och trivs med att hålla hög nivå på dina administrativa arbetsuppgifter. Du är duktig på att hantera detaljer utan att tappa helheten och är lösningsorienterad. Du är kommunikativ, serviceinriktad mot dina kollegor och trivs med att samarbeta. Du är van att strukturera upp ditt eget arbeta och har inga problem med att arbeta självständigt. Skulle du dessutom beskriva dig som effektiv, driven och positivt lagd? Då tror vi att du kommer bli uppskattad av dina nya kolleger!

Kvalifikationer för tjänsten

Du har eftergymnasial utbildning inom PA, ekonomi eller motsvarande erfarenhet.
Du har flera års erfarenhet av HR- & löneadministration kombinerat med erfarenhet av ekonomi/bokföring
Du har goda kunskaper i Excel
Du har god kunskap i svenska och engelska i tal och skrift
Du har dokumenterad erfarenhet av lönehantering alternativt arbetat nära extern löneleverantör
God erfarenhet av MS Office och Outlook


När du blir en av oss

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här.

Wise Professionals är rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder hållbara konsult- och rekryteringslösningar. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Våra värdeord – nyfiken, modig och proffsig – är något som genomsyrar hela vår verksamhet. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund.

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med det här uppdraget är Martina Kolga (martina.kolga@wise.se) och Abdullah Uzunel (abdullah.uzunel@wise.se). Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 februari 2023
  • Ansök senast: 15 mars 2023

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024