HR- och löneadministratör till Willab Garden

HR- och löneadministratör till Willab Garden

Arbetsbeskrivning

Som HR- och löneadministratör hos Willab Garden kommer du lägga ca 50 % av din tid på löneadministration och ca 50 % av din tid på uppgifter som är relaterade till HR administration. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med löner under några år och som nu är intresserad av att ta ett nytt kliv i din yrkesroll.

Till arbetsuppgifterna som Löneadministratör hör:

• Beräkning och utbetalning av lön för både tjänstemän och kollektivanställda, ca 240 personer
• Registrering av nyanställda samt underhåll av lönesystem
• Statistik och rapportering relaterade till löneadministrationen (arbetsgivaravgifter, försäkringskassan, Collectum m.fl.)
• Div andra förekommande uppgifter

Till arbetsuppgifterna som HR-administratör hör:

• Arbetsrätt och förhandlingar
• Följa upp samt arbeta med sjukfrånvaro och rehabilitering
• Rekrytering och kompetensförsörjning
• Coacha och stötta chefer i HR-relaterade frågor
• Bygga och utveckla rutiner och policys
• Diversa andra förekommande uppgifter


Om verksamheten
Willab Garden AB är ett familjeföretag beläget i Östra Karup, Båstads kommun. Vi bedriver sedan 30 år försäljning av uterum, växthus med tillbehör till villaägarna. Försäljningen sker dels genom e-handel, dels genom utställningsbutiker i Båstad, Bromma, Munkedal och Greve/Köpenhamn. Export sker även till de övriga nordiska länderna. Hos oss arbetar ca 240 personer och omsättningen för 2020 uppgick till ca 670 miljoner. Läs mer om oss på willabgarden.se

Din profil
Vi tror att du har någon form av eftergymnasial utbildning inom HR/PA och att du har erfarenhet av att arbeta med löner under några år. Vi söker dig som har erfarenhet av Agda Lön. Utöver din erfarenhet av att arbeta med löner har du erfarenhet av att läsa och förstå kollektivavtal. Om du dessutom har erfarenhet av fackliga förhandlingar, lagar, arbetsrätt, sjukfrånvaro och rehabilitering är det mycket meriterande.

Som person är du duktig på att bygga relationer på alla nivåer, likväl som du är prestigelös och stresstålig med god prioriteringsförmåga. Du är också en initiativrik problemlösare som arbeta kvalitetsmedvetet, strukturerat och organiserat, likväl som att ena dagen inte är den andra lik och att du kan förhålla dig till det. Att arbeta som HR- och löneadministratör är ett serviceyrke – det är därför viktigt att du har förståelse för ”vem du är till för” och trivs med att supportera med diverse olika frågor rörande lön och HR. Din samarbetsförmåga är god – både med nära medarbetare, övriga avdelningar och externa kontakter. Du har en hög datamognad och intresse av att lära nya system, du pratar och skriver flytande svenska.

Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt eftersom urvalsprocessen sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Mahlin Granelli Glyré 070-3774539 alternativt mahlin.glyre@dreamwork.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 maj 2021
  • Ansök senast: 13 juni 2021

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024