OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Start-Up söker nu en kommunikativ, social och driven person till vårt huvudkontor för en rolig och varierande tjänst som HR & löneadministratör på 80-100% under ca 9 månader. Du kommer att utgöra en central funktion på huvudkontoret i ditt ansvarstagande för lön, HR och administrativa uppgifter. Du kommer även att vara ett dagligt stöd och en kontakt för dina medarbetare ute på uppdrag samt ha viss kontakt med kunder och leverantörer.
Dina arbetsuppgifter innefattar:
• Lön (Visma lön 600) ansvara för hela löneprocessen, från tidrapport till skattedeklaration
• Administrera tidredovisning och systemansvar för Milltime
• Arbetsmiljöansvar
• HR
• Nära samarbete med VD och ekonomi
Vi söker dig som:
• Är öppen och social
• Har en god kommunikativ förmåga och formulerar dig väl i tal och skrift
• Har en vilja och förmåga att driva uppgifter, utveckla och förbättra
• Är strukturerad i ditt arbetssätt och slutför påbörjade uppgifter
• Är van att arbeta självständigt
• Har goda datakunskaper och är van vid att arbeta i Office-paketet
• Har god erfarenhet och kunskap i Visma Lön
• Har minimum en avslutad gymnasieutbildning inom ekonomi
• Har minimum två års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Har kännedom om gällande arbetsrätt
• Ser det som naturligt att ibland få rycka in och hjälpa till med andra kontorsgöromål
Vi ser det meriterande om du har kunskap i tidredovisningsprogrammet Milltime.
Vill du arbeta på ett personligt och växande företag i en miljö som präglas av en prestigelös och lättsam laganda är det här arbetsplatsen för dig. Är du en social och driven person som vill utvecklas är det din ambition, kompetens och dina resultat som formar din roll.
Vi är i en dynamisk fas och välkomnar dig som vill växa med företaget.
Tillträde: Så snart som möjligt
Lön: Fast månadslön
Omfattning: 80-100 %. Ca 9 månader