OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av lönearbete? Vill du ta dig an en varierad och kombinerad roll inom HR och lön? Om du dessutom skulle beskriva dig själv som en social, öppen och prestigelös person – så kan det här vara nästa utmaning för dig!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en HR- och löneansvarig för vår kunds räkning, ett av Sveriges större konsultbolag inom energi. Nuvarande i rollen är föräldraledig, och därför behöver vi nu dig som vill ta dig an rollen under 10 månader. Företaget i fråga handplockar personal med hög teknisk och social kompetens, och vi söker nu dig som vill arbeta på ett växande företag med en lättsam laganda. Du utgår från huvudkontoret beläget i Nacka i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som HR- och löneansvarig kommer du att ansvara för ekonomiarbetet i stort. Det är ett varierande arbete mellan HR & lön, och vi ser därför att du trivs med detta. Du kommer arbeta i systemet Millitime, som inte kräver några förkunskaper. Du arbetar även i Visma med lönehanteringen. I dina arbetsuppgifter ingår ansvar för:
Traktamente
Körjournaler
Tidrapportering
Onboarding av ny personal
Uppdatera avtal/kontrakt och förmåner
Dina egenskaper
För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du är en social och öppen person. Du är en god människokännare, som har lätt att komma överens med olika typer av människor. Du trivs i ett arbetsklimat som innebär högt i tak och härlig stämning. Vi tror även att du är en prestigelös och strukturerad person, som först uttrycket ”frihet under ansvar”.
Är det här nästa steg för dig i karriären?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Erfarenhet av lön (inkl. kollektivavtal, pension m.m.)
Goda kunskaper i Excel
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl svenska som engelska
Meriterande:
Erfarenhet av arbete med HR
Besitta en vilja att arbeta med ISO
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag under 10 månader, med chans till förlängning. Tillträde så snart som möjligt.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Teodor Nellvik som kan nås på mejl teodor.nellvik@perido.se och/eller telefon 072-301 4033. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33166 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på. Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.