OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Har du några års erfarenhet av kvalificerat HR arbete och är redo för en ny utmaning på 50 %? Vi söker dig som trivs i ett högt arbetstempo med mycket förändringar och som drivs av att ta egna initiativ och driva processer självständigt. Hos vår kund kommer du få möjlighet att påverka, effektivisera och vara en del av ett härligt HR-team på Malmökontoret!
Om oss
KFX HR-partner är ett auktoriserat rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är enormt stolta och ganska ensamma om att ha funnits i branschen i mer än 30 år. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.
Du kommer vid uppdrag att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vårt och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är stolthet, omtanke och engagemang dessa genomsyrar allt vi gör.
Arbetsuppgifter
Som HR och lönekoordinator blir du en del av ett härligt team på kontoret i Malmö. I dina arbetsuppgifter ingår:
• Kontakt med vår lönesamarbetspartner
• Sammanställa och rapportera statistik
• Superuser för HR system, viket inkluderar löpande uppdatering och ansvar för utbildning av användarna.
• Ta fram underlag och rapportera till statliga myndigheter (såsom SCB, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Tillväxtverket etc,)
• Kontaktperson till Collectum och PP-pension och säkerställa att pensions- och försäkringsrapportering är korrekta
• Administrera rikskort, friskvårdsbidrag och andra förmåner
• Avtalsadministration
• Hantera interna arrangemang /event
• Rekryteringsadministration
• Administrera lönerevideringsprocessen
• Uppdatera företagets intranät
• Ta fram intyg på förfrågan
• Hålla i introduktion av nyanställda
• Utbildningsadministration
• Driva egna utvecklingsprojekt
• Kontering av fakturor inom HR/lön området
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk examen inom HR-området eller motsvarande utbildning. Med flera års erfarenhet av HR-arbete känner du dig trygg och redo att ta dig an nya utmaningar.
För att trivas i rollen tror vi att du är en ansvarsfull och pålitlig person som gillar att ta egna initiativ och driva processer självständigt. Du trivs i ett högt arbetstempo med mycket förändringar och har förmågan att ständigt effektivisera och förbättra administrativa rutiner och processer. Du prioriterar, arbetar noggrant och strukturerat. Med en god samarbets- och kommunikationsförmåga tar du dig gärna an nya arbetsuppgifter.
Övrigt
Urval och intervjuer sker löpande, detta betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi genomför personlighetstester och bakgrundkontroller på alla slutkandidater.
Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Helena Möller.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rebecka Möberg
040-120200
Rebecka Möberg
040-12 02 00
Kevin Brandt
040-120200
Kevin Brandt
Maria Karlsson
Maria Karlsson
070 845 28 00
Kevin Brandt
Kevin Brandt
0706970093
Maria Karlsson
040-120200
Mauricio Amaral
040-120200