OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Nu söker vi en HR Lönekoordinator till en av våra kunder i Helsingborg.
Har du några års erfarenhet av kvalificerat HR arbete och är redo för en ny utmaning i ett internationellt bolag? Vi söker dig som trivs i ett högt arbetstempo som drivs av att ta egna initiativ och driva processer.
Arbetsuppgifter
Som HR och lönekoordinator kommer du att arbeta i en internationell miljö i Helsingborg. I dina arbetsuppgifter ingår:
• Kontakt med lönesamarbetspartner
• Sammanställa och rapportera statistik
• Löneutbetalningar
• Superuser för HR system, vilket inkluderar löpande uppdatering och ansvar för utbildning av användarna.
• Ta fram underlag och rapportera till statliga myndigheter (såsom Skatteverket, SCB, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Tillväxtverket etc,)
• Kontaktperson till pensionsbolagen, säkerställa att pensions- och försäkringsrapportering är korrekta
• Administrera rikskort, friskvårdsbidrag och andra förmåner
• Avtalsadministration
• Hantera beställning av kontorsmöbler och förmånsprodukter
• Administrera lönereviderings processen
• Ta fram intyg på förfrågan
• Utbildningsadministration
• Driva utvecklingsprojekt
• Flytande svenska och engelska i både tal och skrift
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk examen inom HR-området eller motsvarande utbildning. Med några års erfarenhet av HR-arbete, känner du dig trygg och redo att ta dig an nya utmaningar?
För att trivas i rollen tror vi att du är en ansvarsfull och pålitlig person som gillar att ta egna initiativ och driva processer självständigt. Du trivs att jobba resultatorienterat och har förmågan att ständigt effektivisera och förbättra administrativa rutiner och processer. Du prioriterar, arbetar noggrant och strukturerat. Med en god samarbets- och kommunikationsförmåga tar du dig gärna an nya arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper i lönesystem och MS Office.