HR- och lönekoordinator till Mettler Toledo

Arbetsbeskrivning

Letar du efter en ansvarsfull och utvecklande roll på ett internationellt och framgångsrikt företag? Är du en resultat- och målorienterade problemlösare som inte räds förändring? Vill du jobba koordinerande med löner och HR ur ett nordiskt perspektiv? Då är det dig vi letar efter!

Beskrivning
Perido söker en HR- och lönekoordinator till vår kund, Mettler Toledo. Mettler Toledo tillverkar och säljer process- och analysinstrument för tillverkningsindustri och laboratorier. Produktionen sker på olika ställen runt om i världen och Mettler Toledo finns representerat i över 100 länder. Som HR- och lönekoordinator tillhör du den nordiska HR-funktionen och du rapporterar till den nordiska HR-chefen. Tjänsten är placerad på en trevlig och energifylld arbetsplats strax söder om centrala Stockholm med goda kommunikationsmöjligheter.

För dig med rätt bakgrund och intresse är det här en mycket spännande möjlighet och utmaning. Det övergripande syftet med rollen är att ansvara för löpande hantering och koordination av nordiska löne- och HR-rutiner samt även till viss del jobba med delar av reseadministrationen. Du kommer även att spela en viktig roll i det pågående förändringsarbetet med avsikt att gå från manuella till elektroniska löne- och reseräkningsrutiner ? helst ser vi att du tidigare arbetat i en organisation som genomgått en liknande förändring!

Några av dina arbetsuppgifter består av att: koordinera nordiska löneadministrationen mot externa lönebyråer i tre länder; utföra nordisk personaladministration inom till exempel pension och försäkring; hantera HR-statistik; utveckla den nordiska utbildningsadministrationen med fokus på behörigheter och kompetensutveckling; samt stämma av och rapportera uppbördsredovisningar.

Till denna variationsrika och utvecklande roll söker vi dig som trivs bra i att utifrån givna tidsramar organisera och planera administrativt arbete. Du är en resultat- och målorienterad problemlösare som tycker att det är roligt att hantera många olika kontakter och kommunikationskanaler. Självklart kan du arbeta både självständigt och i större team! Är det här möjligheten för dig? Varmt välkommen med din ansökan.

Kravprofil

Krav:
Gymnasiekompetens
-Minimum tre års tidigare erfarenhet av liknande arbete
-God förmåga att organisera och planera arbetet utifrån givna tidsramar
-Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Meriterande:
-Erfarenhet från förändringsarbete med att ha gått från manuella till elektroniska rutiner inom bl.a. löne- och reseräkningsadministration.
-Relevant eftergymnasial utbildning eller specialistutbildning inom löneområdet
-Erfarenhet från en liknande bransch
-Tidigare erfarenhet av en nordisk organisation

Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare. Tillträde snarast möjligt efter överenskommelse.

Ansökan
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnumret i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer
9500DB

Kontakt
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido Skills AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 25 november 2013

Postadress

Stora Nygatan 27
STOCKHOLM, 11127

Liknande jobb


15 november 2024

15 november 2024