OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Klara Consulting söker en HR- och lönekoordinator till Ryds Bilglas! Detta är en rekrytering där du blir anställd direkt hos Ryds Bilglas.
Ryds Bilglas grundades 1947 och är Sveriges ledande aktör inom reparation och byte av bilglas. Med lägligt placerade verkstäder, högkvalitativa produkter och smarta lösningar hjälper de sina kunder att göra enkla och hållbara val. Företaget gör en hållbarhetsresa där man hela tiden strävar efter en så liten miljöpåverkan som möjligt. Ryds Bilglas är en del av koncernen Cary Group med ca 1500 anställda med verksamhet inom fordonsglas och bilskador i Sverige, Norge, Danmark, Storbritannien, Spanien och Tyskland.
Vi grundades som ett familjeföretag och den känslan sitter inte bara kvar i väggarna här på Ryds. Det är så det är hos oss. Vi hjälps åt när det behövs och ställer upp för varandra, vi peppar, inspirerar och lär av varandra. Hela tiden. Vi blir starkare och bättre tillsammans."
Arbetsuppgifter
I rollen som HR-och lönekoordinator kommer du att ha ett nära samarbete med HR-chefen där du arbetar brett inom både löne- och HR-området. Som lönekoordinator kommer du arbeta självständigt och koordinera drygt 500 löner som är outsourcade till Klara Consulting, vilket också innebär ett nära samarbete med deras lönekonsulter. Utöver det kommer du ha ett kontinuerligt samarbete med chefer och medarbetare inom organisationen för att stötta dem i lönerelaterade frågor. Parallellt med lönearbetet arbetar du inom HR och supporterar i bland annat rekrytering, anställning och onboarding, arbetsmiljö och utbildning - med tyngdpunkt på administration.
Arbetet innefattar följande arbetsuppgifter:
- Kontinuerligt stöd i lönerelaterade frågor till chefer och medarbetare i organisationen samt ett nära samarbete med externa lönekonsulter för koordinering av lönearbetet.
- Bidra till utveckling och kvalitetssäkring av lönearbetet genom att förbättra eller ersätta befintliga arbetssätt och rutiner.
- Stöd till HR-chef i att ta fram rapporter och statistik ur lönesystemet Agda samt stöd i den årliga lönekartläggningen och lönerevisionen.
- Jobba nära HR-chefen och stötta verksamhetens chefer inom rekrytering, onboarding, arbetsrättsliga frågor, arbetsmiljöfrågor, lönefrågor och kompetensutveckling.
- Administrativt stöd i de årliga HR-processerna som innefattar medarbetarundersökning, medarbetarsamtal och fasta utbildningar inom arbetsrätt och arbetsmiljö.
- Övrig administration kring insamling och sammanställning av KPIer, rapportering till företagshälsovård, uppdatering av policys, personal-och chefshandbok samt övriga relevanta HR-dokument.
Bakgrund
Vi söker dig som:
- Har minst 2 års arbetslivserfarenhet inom lönearbete där du har arbetat med löner från ax till limpa
- Har intresse av att arbeta administrativt inom HR-området
- Talar och skriver svenska och engelska flytande
Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av att arbeta i lönesystemet Agda
- Erfarenhet av att arbeta med HR-relaterade frågor
Som person ser vi att du är driven och utvecklingsinriktad. Du är prestigelös och trivs med att i ditt arbete ha många kontakter och arbeta administrativt. Du gillar att jobba i en föränderlig miljö och en hög utvecklingstakt där arbetsdagarna är spännande och händelserika.
Den här rollen passar perfekt för dig som har erfarenhet inom lönearbete och som är nyfiken på att ta dig an en ansvarstagande löneroll där du även utvecklas inom HR-frågor.
Praktisk information
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Placering: Stockholm
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning som start
Lön: Fast lön efter överenskommelse
Ansökningar hanteras löpande.
Samtliga ansökanden hänvisas till rekryteringsansvarig på Klara Consulting. För frågor om tjänsten vänligen kontakta Petra Johansson på: petra.johansson@klaraconsulting.se
Om företaget
Läs mer om Ryds Bilglas på deras hemsida: https://rydsbilglas.se/