HR- och lönekoordinator till spännande bolag vid Arlanda

HR- och lönekoordinator till spännande bolag vid Arlanda

Arbetsbeskrivning

Till ett internationellt bolag söker vi nu en erfaren HR- och lönekoordinator till ett uppdrag med start omgående. För rätt person finns möjlighet att uppdraget övergår i en anställning direkt hos kund. Kunden sitter i nya fina lokaler vid Arlanda.

I den här rollen blir du en viktig del av HR avdelningen och du kommer att ha ett huvudansvar för personaladministrationen i Sverige. Det ingår även visst ansvar för HR administration för verksamheterna Norge, Danmark, Finland och Belgien. Du kommer att ingå i ett team om fem personer som arbetar nära varandra. Då bolaget är internationellt kommer du att ha en hel del samarbete och kontakt med verksamheter i andra länder.

Din roll är bred och innebär arbete med allt från att självständigt ansvara för löneunderlag till extern leverantör till att stötta chefer med personaladministration och arbetsrättsfrågor.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Självständigt ansvara för löneunderlag till extern löneleverantör

- Systemadministration för AgdaDrift (tidsregistering) och SYMPA (HR-System)

- Handlägga avtalspensioner, avtalsförsäkringar och frivilliga försäkringar

- Sammanställa statistik till myndigheter

- Personalakter och löneunderlag

- Utbilda ledare och medarbetare i HR System och Polices

- Stötta ledare i personaladministration och arbetsrättsfrågor som rör till lön, arbetstidslagen, arbetstidsavtal, semesterlagen etc

- Fakturagranskning

- Kollektivavtalstolkningar

- Ansvara för företagets tjänstebilar

- Självständigt förbättra och effektivisera HR processer

- Uppdatera och underhålla personalhandbok

- Delta i interna HR-relaterade projekt

- På sikt ta över ansvar för uppföljning av arbetsmiljö; systematiskt arbetsmiljöarbetet, rehabilitering m.m

För att passa i rollen tror vi att du har en eftergymnasial utbildning inom PA eller motsvarande samt flerårig erfarenhet i en liknande roll. Du ska trivas i en bred roll där du självständigt får driva ditt arbete framåt. Därtill tror vi att du är en kommunikativ, noggrann och strukturerad person som har lätt för att samarbeta med andra, uppskattar att arbeta tvärfunktionellt och drivs av att skapa goda relationer, både internt och externt.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-05-15.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2023
  • Ansök senast: 15 maj 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024