HR- och lönesystemspecialister till Coop Sverige AB

HR- och lönesystemspecialister till Coop Sverige AB

Arbetsbeskrivning

Ser du dig om efter en ny spännande utmaning som innebär att driva och vidareutveckla HR- och lönesystemprocesserna i ett attraktivt och stabilt bolag? Vill du få möjlighet att bidra med dina systemkunskaper och skapa de bästa förutsättningarna för verksamheten? Läs då vidare! För rekrytering söker vi nu för Coop Sveriges räkning två systemspecialister inom HR och lön.

Tjänsten, som är placerad på Coops huvudkontor i Solna Business Park, är en tillsvidareanställning på heltid med önskat tillträde i september. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!


Om tjänsten
Coop Sverige AB söker två systemspecialister varav en med ansvar för lönesystem HR-plus 8, där löneproduktionen är outsourcad för ca 10 000 medarbetare. Den andra med ansvar för Visma Talent Success som omfattar stöd för strategiska HR-processer i syfte att attrahera, utveckla och behålla medarbetare för Coops hela verksamhet inklusive 28 föreningar med ca 19 000 anställda. Dessa båda tjänster tillhör HR operations och kommer arbeta tillsammans i nära samarbete med lönespecialist, utbildningskoordinator och olika funktioner inom HR.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Detta är jobbet för dig som trivs att arbeta tvärfunktionellt med fokus på förbättring, utveckling och kvalitet. Här får du möjlighet att påverka HR- och löneprocesserna genom att optimera systemstöd och säkerställa att utvecklingen går i linje med verksamheternas förväntade behov.

Detta innebär bland annat:
• Kravställa och säkerställa att leverantörer följer och agerar enligt gällande lagstiftning, kollektivavtal samt policys och riktlinjer kopplat till HR och Lön
• Driva och ansvara för driftmöten med leverantörer
• Säkerställa funktionalitet, flöden och processer i systemplattformar
• Underhålla och utveckla rapportverktygen samt ta fram relevant statistik
• Utveckla och implementera HR-relaterade system och moduler
• Behörighetsansvarig
• Behjälplig med underlag vid lönerevision och lönekartläggning
• Skapa bankfil samt utföra manuella utbetalningar
• Dokumentera och kvalitetssäkra arbetsrutiner och manualer
• Stötta och utbilda verksamheten i HR-relaterade system och flöden
• Fungera som användarstöd till superusers i systemen


Vem är du?
Vi söker dig med erfarenhet av en liknande roll, gärna från ett större företag med både tjänstemän och kollektivanställda. Du har djup förståelse i effektiviseringsarbete och digitalisering med ett HR- och löneperspektiv samt goda kunskaper i Excel. Vidare behöver du ha en övergripande kunskap och förståelse för löneprocessen, vana att tolka kollektivavtal och är väl insatt i lagstiftning och regelverk. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med systemstöd och kravställning mot outsourcad lönefunktion alternativt kommer från systemleverantörssidan som applikations- eller systemspecialist. Vi tror att du har en högskoleutbildning inom exempelvis HR eller systemvetenskap alternativt en påbyggnadsutbildning inom lön.

Att utbilda och supportera chefer och medarbetare i systemfrågor är något du trivs med. Meriterande är goda kunskaper i HR-plus 8 alternativt Visma Talent Success. Du behärskar svenska väl i tal och skrift då rollen inkluderar många kontakter samt dokumentation av arbetsprocesser.

Som person är du strukturerad, lyhörd och diplomatisk med ett flexibelt förhållningssätt. Du är intresserad av att utveckla funktionen för Coops bästa och kan med din erfarenhet och positiva inställning driva förändring, agera prestigelöst och aktivt söka samarbeten. Vidare är du organiserad och kvalitetsmedveten samt van att planera ditt arbete utefter strikta deadlines.


Om verksamheten
Coop är en av Sveriges största livsmedelskedjor. Vi har cirka 800 butiker från Katterjåkk i norr till Smygehamn i söder och en näthandel där man kan storhandla utan att det kostar mer. Våra butiker ägs av våra 3,7 miljoner medlemmar.

Vi är det gröna varumärket i branschen, flerfaldigt prisade för vår hållbarhetsprofil. Vårt löfte till kunden är att leverera prisvärd, hållbar matglädje och vår vision är att vara den goda kraften i mat-Sverige. Vi är ett kooperativ vilket betyder att vi ägs av våra medlemmar. Våra butiker drivs av 28 konsumentföreningar och i bolaget Coop Butiker & Stormarknader.
Läs mer om oss på www.coop.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juni 2021
  • Ansök senast: 5 juli 2021

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


22 november 2024

Teknisk projektledare/Produktägare

Teknisk projektledare/Produktägare

22 november 2024