HR - och rekryteringsassistent på deltid sökes

HR - och rekryteringsassistent på deltid sökes

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba extra som HR - och rekryteringssassistent hos oss på Adecco Stockholm Blue Collar?

Om uppdraget
Vi är letar efter dig som vill jobba extra på kontorstid under hela året. Du blir en del av vårat kontor Stockholm Blue Collar som arbetar med bemanning och rekrytering i hela Stockholms län.

Att jobba extra som HR- och rekryteringssassistent handlar till stor del att stötta kontorets konsultchefer att rekrytera och administrera. Din huvudsakliga uppgift blir att arbeta med telefonintervjuer, ringa referenser vid rekrytering av konsulter, administrera rekryteringsprocessen och kandidater. Du kommer i mån av tid även få hantera anställningsavtal, tidrapporter och annan administration kopplat till uppdraget. 

Du förväntas kunna vara flexibel i din tillgänglighet, och under vissa högperioder kunna jobba deltid dagligen för att kunna ta hela rekryteringsprocesser. 

Ansvarsområden

• Administration vid rekrytering
• Telefonintervjuer
• Referenstagning
• Övrig administration

Om dig

Vi vill att du ska kunna jobba fasta dagar veckovis, förslagsvis tisdagar och torsdagar på vårat kontor i Solna. Du behöver ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Kanske studerar du distans, eller har ett eget företag eller är pensionär och därför flexibel i din tillgänglighet?

Vi söker dig med administrativ ådra, som är flexibel och lättlärd. Du kan prioritera och hantera flera uppgifter parallellt och trivs i en roll med en föränderlig vardag med hög puls där du kan använda din goda serviceförmåga. Du är strukturerad och noggrann och har erfarenhet av att jobba i olika affärssystem. Du tar ansvar för ditt arbete och kan jobba självständigt.

Du behöver
• Annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%.
• Vara serviceinriktad och kommunikativ
• Vara strukturerad och ha en administrativ förmåga
• Vara självständig och ansvarstagande
• Gärna ha vana av olika IT-system och officepaketet

Vi erbjuder
En stabil tjänst på deltid löpande under en under längre period med start omgående. Rollen innebär stor frihet under ansvar och vi kan verkligen säga att ingen dag är den andra lik. Hos oss på Adecco står människan i fokus och likaså våra värderingar; Passion, Laganda, Kundfokus, Ansvar och Entreprenörsanda.

Om Adecco
Adecco är en del av det multinationella företaget The Adecco Group. Med runt 32 000 anställda på 5 100 kontor, i fler än 60 länder och omkring 700 000 konsulter, är Adecco Group en av världens största arbetsgivare. Som en av världens största HR-partners har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person på rätt plats. Adecco Group är idag ett Fortune Global 500-bolag listat på SIX Swiss Exchange. Fortune Global är en lista över världens 500 största bolag. I Sverige erbjuder Adecco såväl uthyrnings- och rekryteringstjänster som outsourcing på våra kontor spridda över landet. I Sverige ingår förutom Adecco, även Modis och Badenoch + Clark i The Adecco Group.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig:
Sofi Arbelius via växeln 08-100 500
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Sökord
Extrajobb, Stockholm, Deltid, Administration, HR, Rekrytering, Industri

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 augusti 2022
  • Ansök senast: 10 september 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024