HR- och rekryteringsassistent till vårt HR-team!

HR- och rekryteringsassistent till vårt HR-team!

Arbetsbeskrivning

HR- och rekryteringsassistent till vårt HR-team!

Vill du vara med i ett företag som expanderar och varje månad slår nya försäljningsrekord? Är du student inom personalvetenskap och vill ha ett meriterande deltidsjobb vid sidan av dina studier? Vill du jobba med grymma och peppande kollegor? Då har vi drömjobbet för dig. Sök tjänsten redan idag!

Om jobbet

Som HR- och rekryteringsassistent hos oss kommer du att tillhöra vår HR-avdelning som idag består av 10 härliga medarbetare spridda över vårt avlånga land. HR-avdelningen består idag av två ben: en HR-funktion och en rekryteringsfunktion. På Energihem är rekryteringen och onboarding en väldigt omfattande och en huvudprocess i bolaget, det innebär att den är otroligt viktig för att resten av organisationen ska växa och utvecklas. Vi kommer att fortsätta rekrytera offensivt för att nå våra häftiga tillväxtmål - Vi ska 2023 vara ett miljardbolag! Det innebär att vi behöver stärka och växa på alla våra avdelningar; montage, sälj och alla våra stödfunktioner.

I din roll som HR- och rekryteringsassistent kommer du att stötta våra rekryterare i vår dagliga rekryteringsprocess samt vår HR-funktion med personalrelaterad administration. Vi söker dig som vill utveckla din kunskap kring rekrytering, pre- och onboarding inom ett starkt växande bolag.

Arbetsuppgifterna är bland annat:

- Annonsskrivning
- Urval, telefonavstämningar, inbokning av digitala och fysiska intervjuer samt referenstagning
- Administration av fordon
- Administration i våra system rörande rekrytering och onboarding av ny personal


Tjänsten är på deltid och vi söker dig som är tillgänglig för att arbeta ca 15-25 timmar/vecka. Arbetstiderna är vanligtvis under kontorstid måndag-fredag. Då beställningar av rekryteringar från våra chefer samt antalet personer som ska onboardas är varierade från tid till annan kan behovet av din hjälp variera från vecka till vecka. Vi ser gärna därför att du är flexibel och kan hoppa in med kort varsel.

För rätt person finns stora möjligheter att få ett utökat ansvar för våra processer, vi söker därför dig som har ett stort intresse för rekrytering och administration samt vill utvecklas tillsammans med oss.

Vi söker dig som...

Studerar eller har utbildningsbakgrund inom området för rekrytering, personal- och HR eller liknande. Du behöver kunna jobba ca 20 h/vecka. Som person trivs du i en dynamisk organisation där den ena dagen inte är den andra lik. För att passa in i vårt team bör du vara en lagspelare, ha ett stort intresse för människor och genom ett helhjärtat engagemang vara en god representant för Energihem. Du är självständig, noggrann, strukturerad, effektiv och utåtriktad. Vi ser att du är driven som person och tycker om att jobba undan och är inte rädd att ta egna initiativ. Du behärskar svenska och engelska.

Stämmer denna beskrivning in på dig? Sök då tjänsten redan idag! Vi jobbar löpande med urval och intervjuer.

Om Energihem

Energihem är ett snabbväxande företag som just nu gör en spännande tillväxtresa. Vi har lång erfarenhet från två affärsområden - försäljning och montage. På kort tid har vi tagit stora marknadsandelar inom både solelsinstallationer och fönsterbyten med vårt unika koncept; ”Snabba säkra montage, till fast pris och med färdiga lösningar”. Att vi är märkes- och produktoberoende ger oss de bästa förutsättningarna att opartiskt rekommendera den absolut bästa lösningen för kunden.

Vi har ett brett sortiment av kvalitetsprodukter som både sparar och ger energi. Vi erbjuder produkter som ligger i tiden och är hett efterfrågade. Investeringar som betalar igen sig själva och ger mängder av komfortfördelar. Det handlar framförallt om fönster- och dörrbyten, solelsinstallationer, luftvärmepumpar, garageportar och takbyten. Vi skräddarsyr måttanpassade lösningar efter den unika kundens behov och deras fastighets specifika förutsättningar. Vi lämnar inget åt slumpen!

Tack vare lång erfarenhet från den privata marknaden för energisparande åtgärder har vi goda recensioner som en ledande aktör i landet. Vår mission är att både våra kunder och vår natur ska bli vinnare.

Vi utbildar och coachar våra anställda till att inte bara bli en bra säljare, montör, ekonom eller administratör, utan att också att bli en vinnare! Är du en vinnare?

Välkommen till Energihem du också!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Energihem
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2022
  • Ansök senast: 27 juli 2022

Postadress

Utjordsvägen 9B, 80291 Gävle
Gävle, 80291

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024