OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att arbeta med Excel och PowerBI? Vill du arbeta på ett ledande företag inom fordonsindustrin och analysera data och presentera insikter för olika intressenter inom organisationen? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en HR Operations Analyst för vår kunds räkning, ett framgångsrikt bilföretag som har sin bas i Göteborg, där även den här tjänsten är placerad. De är ett ledande företag inom fordonsindustrin med fokus på innovation och hållbarhet.
Dina arbetsuppgifter
I denna roll kommer du att ha en central funktion i att hantera och analysera HR-data samt ta fram rapporter med hjälp av verktyg som Excel och PowerBI. Du kommer att arbeta nära HR-teamet för att säkerställa en strukturerad och effektiv hantering av data samt bidra till förbättringar i våra HR-processer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Skapa och underhålla rapporter i Excel och PowerBI
Hantera stora datamängder och säkerställa datakvalitet
Analysera HR-data och presentera insikter för olika intressenter inom organisationen
Arbeta med HR-system och verktyg som används
Bidra till utvecklingen av strukturerade processer inom HR-admin och Operations
Stötta i HR-administrativa uppgifter vid behov
Dina egenskaper
För att lyckas i det här uppdraget ser vi att du är en skicklig administratör som är ordningsam, noggrann och strukturerad, samt har ett gott öga vad gäller prioritering av arbetsuppgifter. Vi tror att du trivs när tempot är högre och med god samarbetsförmåga och stort engagemang ser du till att alltid ge den bästa servicen. Du värdesätter kvalitén i det du levererar och tar ansvar för ditt arbete.
Låter det här som en intressant utmaning? I så fall vill vi gärna veta mer om dig, så skicka in din ansökan redan idag!
Kvalifikationer:
Relevant utbildningsbakgrund kopplat till HR
Erfarenhet av att arbeta med Excel och PowerBI
Grundläggande kunskap inom HR-administration
Stark förmåga att hantera och strukturera data
Intresse för HR Operations och kundfokus
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
Meriterande:
Förståelse för arbetsrättsliga frågor
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 31-12-2024, med chans till förlängning. Start 24-06-2024.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Linn Willberg som kan nås på mejl linn.willberg@perido.se. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34667 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.