OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu har du chansen att söka till detta varierade och spännande uppdrag som HR Operations Manager med ansvar för att leda och utveckla personal och driva förbättringsarbete.
HR Operations är en del av HR-avdelningen som består av ca 15 personer. Det team du leder består av fem personer varav fyra löneadministratörer och en systemspecialist.
Du kommer att bli anställd som konsult av Experis och arbeta hos vår kund, med placering på huvudkontoret i Arenastaden, Solna.
Uppdraget är på heltid under tiden som kunden rekryterar till rollen. Start så snart som möjligt till och med sommaren 2020, med möjlighet till förlängning för rätt person.
Uppdraget
Uppdraget som HR Operations Manager handlar om att utveckla och förbättra företagets administrativa HR- och löneprocesser och säkerställa att den support som ges i organisationen följer den strategiska HR-planen.
Rollen är varierad och utmanande och består huvudsakligen av två delar, att projektleda implementeringen av ett nytt lönesystem, samt ca 50% med att leda teamet.
Du motiverar och skapar engagemang hos personalen i syfte att effektivisera processer och arbeta mer digitalt.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att handla om att:
- Leda och utveckla medarbetarna inom HR Operations
- Driva ständiga förbättringar inom HR Operations processer och leveranser
- Projektleda implementation av nytt lönesystem
- Ha kontakt, förhandla och följa upp leverantörssamarbeten
- Driva förändringsarbete
Du kommer att ha ett nära samarbete med chefer och kollegor inom HR-organisationen.
Din profil
Du har en akademisk examen inom HR eller motsvarande samt minst 5 år erfarenhet av att arbeta med HR. Du har en god förståelse för HR- och löneprocesser och ett genuint intresse för att effektivisera och förbättra.
Därtill är du en tydlig ledare med tidigare erfarenhet av driva förändringsarbete. Du är affärs- och resultatorienterad och har ett tydligt process-tänk.
Du är kommunikativ och är en naturlig relationsskapare med förmåga att bygga nätverk på alla nivåer. Du är flytande i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.
Vad kan Experis erbjuda dig som konsult?
På Experis Finance är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig i din karriär med hjälp av en individuell karriärplan. Genom en anställning hos oss får du en gedigen kompetensutveckling genom längre, kvalificerade uppdrag. Vi finns över hela Sverige och har majoriteten av Sveriges mest attraktiva företag som kunder.
Ansökan och kontakt
Du söker tjänsten via ansökningsknappen i annonsen. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. I och med att uppdragets start är så snart som möjligt kan vi komma att tillsätta uppdraget innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan redan i dag! Sista ansökningsdatum är den 6/3 2020.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Agneta Yngwe på telefonnummer: +46 8 736 28 86.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Experis Finance
Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis ekonomi & redovisning, finans, inköp, HR, marknad och kommunikation. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas.
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi