HR Operations Specialist

HR Operations Specialist

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi nu 2 stycken HR Operations Specialister till ett bolag i Västerås, uppdraget löper initialt 1 år med start 1 okt.


Som HR Operations specialist med ansvar för lönerelaterad tidshantering och relaterad systemstöd på Power Grids kommer du att fylla en nyckelroll i vår organisation och säkra hög effektivitet och kvalitet i din dagliga support, ad hoc-uppgifter och fasta månadsuppgifter i samband med lönekörning och månadsavslut. Du erbjuds en bred och spännande roll, där du kommer ha ett mycket nära samarbete med dina kollegor.


Tillsammans tar ni hand om:
• Löne-, förmåns- och ärendehantering
• Support inom ramen för kollektivavtal och interna policys och riktlinjer
• Hantering av förändringar av arbetstid och anställningsvillkor (dagtid/skift)
• Interna kontroller, ledigheter och frånvaro
• Avstämning och rapportering av AGI, lönerelaterade balanskonton, framtagande av statistik
• Stort fokus kommer även vara att delta i projekt kopplat till utveckling av processer.


Vem är du?
• Flexibel, nytänkande
• Snabblärd
• Öppen, positiv och utåtriktad av naturen
• Resultatorienterad med stort fokus på prioritering av arbetsuppgifter vid korta deadlines
• Analytiskt och strukturerad
• En som har öga för detaljer, är noggrann men samtidigt effektiv


Vi söker dig som har:
(Krav:)
• 2-3 års erfarenhet från en liknande position, gärna från en större internationell koncern
• Bred erfarenhet och intresse för SAP Time modul och tidshanteringsfrågor
• Erfarenhet och kunskap om svensk lagstiftning
• Arbetat med kollektivavtal för både tjänstemän och arbetare
• Mycket goda kommunikativa egenskaper skriftligt och muntligt på svenska och engelska


(Meriterande:)
• tidigare erfarenhet av att hantera tidsfrågor inom mer komplexa arbetstidsmodeller och områden, som till exempel skiftarbete, beredskap och utlandstjänstgöring
• Tidigare erfarenhet av arbete med kunder
• Kunskap om överenskommelser gällande lön och anställningsförhållanden
• Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet och speciellt goda kunskaper inom Excel


Detta är en anställning via Incluso.


Vänligen sök snarast med CV och några korta rader om varför du passar till uppdraget via länken i annonsen.


Om du har frågor vänligen kontakta Marianne Nilsson, rekryterare på Incluso.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Karin Persson
0707-33 31 38
Rekryterare Marianne Nilsson
0704-174419

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Incluso AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 september 2020
  • Ansök senast: 3 oktober 2020

Besöksadress

Sveavägen 56 C
Stockholm

Postadress

Sveavägen 56 C
Stockholm, 11136

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

24 december 2024

HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024