HR Operations Specialist till globalt företag i Västerås!

HR Operations Specialist till globalt företag i Västerås!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet inom en bred HR-roll där man hanterar frågor kring bland annat lön, arbetstider och kollektivavtal? Just nu söker vi HR Operations Specialists till vår välkända kund i Västerås! Uppdraget förväntas starta i oktober för att pågå ett år framåt. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som HR Operations Specialist, med ansvar för lönerelaterad tidshantering och relaterad systemstöd, kommer du att fylla en nyckelroll i organisationen. Du kommer säkra hög effektivitet och kvalitet i din dagliga support, ad hoc-uppgifter och fasta månadsuppgifter i samband med lönekörning och månadsavslut. Du erbjuds en bred och spännande roll, där du kommer ha ett mycket nära samarbete med dina kollegor.

Tillsammans tar ni hand om:
• Löne-, förmåns- och ärendehantering
• Support inom ramen för kollektivavtal och interna policys och riktlinjer
• Hantering av förändringar av arbetstid och anställningsvillkor (dagtid/skift)
• Interna kontroller, ledigheter och frånvaro
• Avstämning och rapportering av AGI, lönerelaterade balanskonton, framtagande av statistik
• Stort fokus kommer även vara att delta i projekt kopplat till utveckling av processer.

Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som HR Operations Specialist söker vi dig med:
• 2-3 års erfarenhet från en liknande position, gärna från en större internationell koncern
• Bred erfarenhet och intresse för SAP Time modul och tidshanteringsfrågor
• Erfarenhet och kunskap om svensk lagstiftning
• Arbetat med kollektivavtal för både tjänstemän och arbetare
• Mycket goda kommunikativa egenskaper skriftligt och muntligt på svenska och engelska
• Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet och speciellt goda kunskaper inom Excel

Meriterande för rollen är:
• Tidigare erfarenhet av att hantera tidsfrågor inom mer komplexa arbetstidsmodeller och områden, som till exempel skiftarbete, beredskap och utlandstjänstgöring
• Tidigare erfarenhet av arbete med kunder
• Kunskap om överenskommelser gällande lön och anställningsförhållanden

Som person söker vi dig som är flexibel, öppen och positiv med ett nytänkande arbetssätt. Du är resultatinriktad med stort fokus på prioriteringar av arbetsuppgifter vid korta deadlines. Vidare är du strukturerad, analytisk, noggrann och samtidigt effektiv och snabblärd med ett öga för detaljer.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 september 2020
  • Ansök senast: 20 september 2020

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

22 november 2024

HR-partner till Primärvården i Lund

HR-partner till Primärvården i Lund

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024