OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ledningsstaben Vårdcentralerna Bra Liv
Är du en relationsbyggare som vill arbeta brett inom HR och vara ett nära chefsstöd i en av Sveriges främsta offentliga primärvårdsverksamheter? Då har du hittat rätt! Vi är ett prestigelöst HR-gäng med bred kompetens och stort engagemang.
Vårdcentralerna Bra Liv befinner sig i en stimulerande utvecklingsfas, där HR spelar en viktig roll för vårt arbete med ledarskap och medarbetarskap för att bygga framtidens primärvård! Vill du vara med på vår utvecklingsresa mitt i en föränderlig verksamhet? Både i Bra Liv och Region Jönköpings län? Vi ska bli Sveriges bästa offentliga arbetsgivare.
Vi söker
Dig som har examen inom HR-/personalvetarprogrammet eller annan utbildning vi som arbetsgivare bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av brett HR-arbete – gärna inom offentlig sektor. B-körkort är en förutsättning, då resor inom länet är ett viktigt och avgörande inslag i samarbetet med våra chefer. Det är viktigt att du har intresse av att arbeta flexibelt. Har du dessutom erfarenhet av och sporras av arbete med kompetensförsörjning och rekrytering är det ett stort plus.
Vi erbjuder dig
Ett självständigt och varierat arbete med goda möjligheter att utvecklas i såväl HR-generalistrollen som i ett eget HR-kompetensområde. Vi är en HR-chef, en biträdande HR-chef, tre HR-partners och en rekryteringsspecialist inom läkarförsörjning, som har ett gott samarbete, där vi arbetar nära varandra med en mängd spännande uppgifter. Vårt mål är att attrahera, rekrytera, utveckla och behålla våra medarbetare inom Vårdcentralerna Bra Liv och vi vill med våra insatser främja våra chefers förutsättningar att hantera sitt chef- och ledarskap. Hos oss får du en god introduktion in i vår organisation och sedan planerar vi vidare för just din individuella kompetensutveckling.
Du får också möjligheter att delta i gemensamma kompetenshöjande aktiviteter tillsammans med oss andra i HR-enheten.
Läs gärna mer om vilka förmåner vi erbjuder: http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/
Det här får du arbeta med
Som HR-partner hos oss kommer du att stödja våra chefer i olika HR-processer: ledar- och medarbetarskap; arbetsmiljö, rehabilitering och hälsa; kompetensförsörjning och rekrytering, läkarförsörjning liksom lönebildning/lönesättning och arbetsrätt och avtalsfrågor. I rollen kommer du att arbeta främst operativt i chefstödet i verksamheterna – och samtidigt verka mer övergripande med strategiska frågor inom såväl Bra Liv som inom regionen.
Vi arbetar såväl i specialist-, administrations- som i partnerfunktion i HR-uppdraget. Du bygger uppdraget tillsammans med dina chefer och vårdcentraler. Du arbetar med omkring 15-18 chefer placerade på olika vårdcentraler runtom i regionen. Utbildning, handledning och olika informationsinsatser ingår också i uppdraget. Vi är måna om dina önskemål och att tillsammans med dig successivt utforma tjänsten utifrån just din kompetens och tidigare erfarenheter inom HR.
För att du ska trivas hos oss
För att lyckas i rollen som HR-partner hos oss stimuleras du av möten med människor, att bygga och bibehålla gott förtroende och goda relationer. Att leverera hög service med kvalitet är viktigt för dig och det är din drivkraft i stödet till cheferna. Vi tror även att du som person är trygg, prestigelös och stabil med god självinsikt, där du på ett självständigt sätt strukturerar, planerar och genomför din arbetsdag. Du har hög samarbetsförmåga och gillar att arbeta för och bidra till god teamkänsla. Du gillar att komma med egna förslag och initiativ och du arbetar aktivt för att uppnå mål och goda resultat, med goda kollegor som stöd. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Detta värderar vi högt
Vår målsättning inom Vårdcentralerna Bra Liv är en bättre hälsa för alla. Detta når vi genom omtanke, helhet och kvalitet. Vi är alla ambassadörer för Vårdcentralerna Bra Liv vilket vi är glada och stolta över och gärna förmedlar. Arbetsmiljön ska hos oss präglas av dialog, trivsel, arbetsglädje, hälsa och balans mellan arbete och fritid.
Så här gör du om du är intresserad
Har du frågor är du välkommen att kontakta HR-chef Bodil Nordberg Grahn, tel. 010-242 67 14 alt. 0702-60 76 96 och/eller bitr. HR-chef Sara Nilsson, tel. 010-242 12 41 alt. 072-561 41 29. Vi berättar gärna mer!
Sista ansökningsdag är den 31 december. Intervjuer kommer att genomföras 11 och 18 januari. Tillträdesdatum och tjänstgöringsgrad diskuterar vi vidare tillsammans med dig så snart du är redo! Så hör av dig – vi väntar på just dig! Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Vårdcentralerna Bra Liv är en av landets främsta offentligdrivna primärvårdsverksamheter och drivs av Region Jönköpings län. Koncernen består av 31 vårdcentraler, tre större filialer samt ett par mindre utlagda mottagningar, nära våra patienter över hela regionen. Vi erbjuder bästa möjliga vård, rehabilitering och stöd till goda levnadsvanor. Omtanke, helhet och kvalitet är våra kärnvärden. Närmare 75% av länets invånare har valt oss, vilket vi är mycket stolta över. Det finns många skäl att välja Vårdcentralerna Bra Liv – både som medarbetare och patient!